< Tilbake til oversikten

Skaldemann og ketolysetabletter

Homer Simpson sa for siden:

Jeg har holdt på med Skaldemann i snart 3 mnd nå, men synes det går j**lig sakte nedover med vekta.
Tenkte i min visdom at det kanskje skyldes mangel på nødvendige vitaminer/mineraler.
Jeg har tatt Vitaplex Vitamineral hele tiden, og den siste uka har jeg begynt å ta Omega 3 tabletter.

Det jeg lurte på er om noen har erfaring med ketylysetablettene på Skaldemann?

Har det noe for seg eller er det bare bortkasta penger?

Må legge til at jeg tok utvida blodprøve før jeg begynte på Skaldemann og alle verdiene var innenfor normalen

Gerd sa for siden:

Ketolysetablettene er jo sammensatt for å tilføre det man kan få lite av vitaminer og mineraler på et ketogent kosthold. Siden skaldeman er ketogent, så passer de nok helt sikkert der også :)

Distrea sa for siden:

signerer Gerd her. Selv om alle verdiene dine var bra når du startet kan det forandre seg, så etter en stund kan det være lurt å ta nye blodprøver for å se om det er noen forandring.

hvor lang tid har du brukt på å går ned 5 kilo?

Det er riktig nok 6 kg (har ikke oppdatert på en stund). Jeg begynte 20. nov så det er snart 3 mnd nå.
I snitt blir det 0,5 kg i uka, men de 4 første kiloene forsvant etter 11 dager, så du skjønner kanskje at jeg er litt utålmodig?

Ser jo folk her som "bare" skal ned 20-30 kg som går ned 7-8 kg på de første 14 dagene. Frustrerende...

Distrea sa for siden:

ja, du har min fulle sympati H S !

Distrea sa for siden:

Det er noen av oss som må tenke litt kcal også, har du fulgt med på det?
veit du hvordan den eksakte fordelingen din ser ut på en vanlig dag?

Antall kcal varierer litt fra dag til dag, men mellom 3000 og 4000 et sted.
Fant en formel her inne et eller annet sted (tror det var Nille som hadde den) der man kunne regne ut antall kcal pr dag ut fra kroppsvekt og jeg havnet på ca 3200-3800, så det blir ikke så langt unna.

Samtidig sier jo Skaldemann at man skal spise når man er sulten og til man er mett. Noen dager er jeg veldig sulten mens andre dager er det som jeg nesten ikke trenger mat.

Distrea sa for siden:

jepp, det er egentlig slik at man ikke skal måtte telle kcal, men noen må. Jeg har ikke sjans til å gå ned om jeg spiser over 2000 kcal... skal helst litt under det også :mad:

håper virkelig du finner ut av dette, for kostholdet er veldig bra!

spiser du grønt? kanskje du skulle prøve å supplere med det for få mer metthetsfølelse?

ED legen min sier at kroppen trenger 30 karber om dagen for at en del ting skal funke, så om man ikke spiser disse så lager kropen dem bare selv... da er det som hun sier like greit å spise dem :)

Ja, det kan nok tenkes at det blir litt lite grønt. Det er bare det at jeg savner det egentlig ikke, så det er veldig lettvint å slippe å lage til grønnsaker hele tiden, hehe.

Men hvis det er det som skal til så skal jeg prøve noen uker

Hvordan funker ED forresten?
Får du nok mat, eller går du sulten hele tiden?

Distrea sa for siden:

jeg spiste veldig lite mat fra før, så jeg går ikke sulten og man er i ketose, det hjelper også på at man ikke er så sulten.

Men prsjonene er SMÅ ingen tvil om det.. men man kan spise mye grønnsaker da... noe jeg ikke akkurat digger, så jeg holder meg til det jeg spiser til middagen:p

Prøv å kutt litt ned på kcal, hvis du klarer å ligge på 2500 feks, og spise grønnt i tilleg, blomkålmos feks, det er bare MEGA godt syns jeg. Grei å tilpasse for din egen gane også. Metter godt.

Ja blomkålmosen er god den, men da må man ha en god del smør i synes jeg.

Skal som sagt prøve litt mer grønt framover.

Takker for fine innspill... :)

Distrea sa for siden:

heeelt enig, det er smørsmaken som gjør susen. Men jeg var forundet over hvor mye smør jeg kunne bruke uten å komme veldig opp i kcal, mye smør i det grønne metter godt.

bare glad jeg kan komme med innspill ;)

Distrea sa for siden:

plutselig er du lett som en sprett :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.