Har hele mitt liv vært skeptisk til herbalife,men etter et kurs her en dag ble jeg overasket.
De går jo faktsik for et lavkarbo kosthold!!! Og shaker er et måltids erstatter istedet for mat for folk i farten.
Jeg var dog ikke enig i bruken av fruktose som søtning,men.. Var mye snakk om lavkarbo ol. SYns det var positivt jeg. Har hele tiden trodd at herbalife var bare pulver og piller..hehe.
Vi har aldri og vil aldri anbefale Herbalife eller noen pulver dietter uten legetilsyn her inne :) Herbalife kursledere/selgere har dessverre svært liten kunnskap og lavarbo kosthold. Det har vært et par stk. her inne med anbefalinger og de har ikke passet inn i noe lavkarbo retning jeg har høt om noen gang. Bl.a. skulle glutenfritt være så bra.....:rolleyes:
Jeg liker de shakene jeg, smaken altså. Noe av det bedre jeg har smakt. Jeg er kritisk til markedsføringen og hele konseptet, egentlig, men smaken er det ingenting å utsette på. :p
Men jeg ville selvsagt kun brukt det unntaksvis, vanlig sunn mat kan aldri erstattes av en haug med shaker.
Helt enig. Var så vant til å drikke en shake til frokost hver dag i mange år, så må si jeg savner det VELDIG:rolleyes:. Kutta jo ut det når jeg starta på ketolyse.
Jeg har startet med Herbalife her for ca en måned siden og er helt hekta. Jeg elsker det, synes det smaker kjempegodt og jeg har det supert på det. Og jeg er lykkelig over å kunne spare tid på kjøkkenet. Iøvrig har jeg startet med tannregulering (hehe, ja bedre sent enn aldri), og da er det ypperlig for meg å kunne ta noen av måltidene i flytende form.
Fordi det har vært noen her inne som kom med uhensiktsmessige anbefalinger, er det ikke ensbetydende med at alle Herbalife sine kursledere/selgere har liten kunnskap. De jeg kjenner har solid faglig bakgrunn og anbefaler lavkarbokost i kombinasjon med Herbalife.
Så artig, har du også hørt det?;) Det ligger faktisk grundig medisinsk og dokumentert forskning bak det at "glutenfri skal være så bra...". Ta en titt på denne siden og de i øvrig hundrevis av andre sider som anbefaler glutenfri kosthold, da ser man at det ikke bare er for moros skyld de gjør det. :D
satt her en kveld å kikka på tv'n. det var et program om mat og helse elns. der fikk jeg følgende opplysninger:
Norge er det landet hvor det drikkes mest kumelk, og har skyhøye tilfeller av beinskjørhet. ser dere sammenhengen eller? tror det er noe i en livsstil uten melk :D
selfølgelig sier ikke legene våre noe om dette, da de ikke vil tjene penger på at vi ikke kjøper symptomsbehandlende midler for beinskjørhet xD
Jøss, det var nytt for meg at det går an å blande med vann! Kanskje herbalife er noe å kjøpe inn å ha og "spise" når jeg har dårlig tid ;) Hvor mange karber er det i en shake?
Alt etter type inneholder Herbalife ca 34,6 g protein, 34,6 g karbohydrat og 8,8 g fett pr 100 g. En shake er ca 26 g, så da må du dele disse verdier med ca 4. Kan jo ikke sies å være akkurat lavkarbo nei.
PS: Jeg selger IKKE Herbalife lenger - kjøper bare til eget forbruk, så mine Herbalifeinnlegg skal altså ikke oppfattes som reklame fra min side. ;)
Det var det jeg mente ja. Gutenfrie produkter har ikke noe i et vanlig lavkarbokosthold å gjøre med mindre man har gluten allergi eller intoleranse.
[color=purple][/color]
Naturlig glutenfri mat er noe helt annet !
Heisann! Nå er det lenge siden jeg har vært inne på Lavkarbo.
I en periode på ca. 2 år gikk jeg ned 38 kilo, med LAVKARBO !
Halvveis i prosessen ble jeg treningsfrik, og var flink! For 1 1/2 år siden begynte jeg å si ja takk begge deler. Resultatet for 14 dager siden var 14,5 kg opp i vekt. Min samboer er Hebalife distributør, og har i 8 mnd. oppfordret meg til å prøve. Med tanke på de erfaringer jeg gjorde meg forrige gang, tiltalte Herbalife meg over hodet ikke.Jeg syntes ikke noe om produktene, og slettes ikke omsetningsformen.(MLM). Jeg var "fanatisk" imot, og smakte ikke på shake, eller barrer! For 14 dager siden satte jeg meg ned for å forklare min sambo hvorfor.Først måtte jeg lese alle innholdfortegnelser, og beregne fett,
protein, og KARBOHYDRATER.
Save my Soul, jeg er blitt delvis overbevist spesielt på Shake
og proteinpulver. På Herbalifes "Tropisk frukt" Shake, er det oppgitt pr.porsjon 26 g pulver med 250 ml lettmelk: 22 g karbo.
Når jeg bruke Fun saft istedet for lettmelk, kan jeg trekke fra 11,75 karbo,
og sitter igjen med 10,25 karbo.
(Fun saft med granateplesmak synes jeg gir en nydelig smak)
26 g pulver = 2 strøkne måleskjeer (spiseskjeer), jeg bruker 1 skje- altså
13 g pulver som gir et fradrag på det halve = 10,25-5,125 = 5,125 karbo.
Oppgitt kostfiber av 13 g pulver = 1,25 g trekkes deretter ifra,
og sitter igjen med 3,875 karbo.
I tillegg mixer jeg i 3 (!) måleskjeer Herbalife proteinpulver og plusser på
tilsammen 0,66 karbo. Jeg tømmer i en god skvett med matolje, etter smak,
Fettet gir den en nydelig fløteaktig smak og konsistens.
Det blir en shake på ca. 4,5 karbo!
Denne tar jeg 2 ganger om dag, frokost (viktigst) så lunsj, og spiser
fisk, kylling eller annet kjøtt til middag. Denne gangen har jeg redusert salat
inntaket til ca. 3 dl til middag.
Det jeg synes er viktigst er at jeg får i meg ca. 24 vitaminer og mineraler i noe som er godt, og METTENDE. Og det funker så det FYKER!
MEN !!! Jeg rører ikke barrene til Herbalife, mens jeg skal gå ned i vekt!
Når tiden kommer skal jeg vurdere det på vedlikehold.
Og så godt humør sambo'n har blitt. Jeg har ikke endret syn på MLM, og
det er utenkelig at jeg skal begynne å selge, selv om jeg ser at sambo'n etter hvert har begynt å tjene godt, og vel så det.
Dette ble et langt svar/innlegg. Unnskyld, jeg blir bare som dere andre, når jeg finner noe som funker!
;) med hilsen Otto
Heisann! ser du savner Shaken, etter at du er kommet i Ketolyse. Jeg drikker 2 om dag,
etter min egen oppskrift (men dog Herbalife). Det funker som fyy! og jeg kom hurtigere i Ketolyse. Se oppskrift et annet sted under tråden. Ser forresten det er lenge siden du skrev dette, men plutselig kan du jo være inne igjen, som meg selv. Håper du har lykkes,
og ikke trenger mere Ketolyse, men jeg falt dessverre litt tilbake, og må ta av 13-14 kg. :) mvh Otto
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.