< Tilbake til oversikten

Kvalm! Hva skal jeg spise?

Enid sa for siden:

Noen som har noe tips til hva jeg kan spise?
Begynner å bli rimelig lei og smått desperat her, snart 4 uker med kvalme og store magesmerter (pga betennelse i magen) har resultert i et ensidig kosthold bestående av havregrøt med linfrø og cottage cheese, oatmeal frittata (lapper av havregrøt og egg), biola/cultura, naturell yoghurt med bær, frokostpannekake og rugsprø eller Lindbergbrød med ost.

Blir kvalm bare av tanken på egg, kjøtt, fisk og kylling, og rå grønnsaker tåler ikke magen min akkurat nå.

Om noen har tips om mat som er "kvalmevennlig" og noenlunde lavkarbo sier jeg tuusen takk!

Lisbeth sa for siden:

Har dessverre ingen tips til deg.. bare en trøste:klem:

Summer sa for siden:

Uffameg, det er ikke lett å spise rett kost når magen er slik. :klem:

Har du prøvd tomatsuppe med kokt egg? Smoothie? Grønnsakssuppe med kjøttboller? Pannekake med pizzakrydder og revne gulrøtter og løk?

Enid sa for siden:

Takk skal dere ha, begge to!

Lise:
Smoothie er på menyen allerede, glemte å føre den opp.
Prøvde pannekake-trikset ditt i går, fikk i meg litt, men det virker som om grønnsaker blir for drøyt, rett og slett. Tomatsuppe feks bare "brenner" i magen... :(

Hyper sa for siden:

Tomatsuppe med mye fløte da?eller rømme?
Så den blir mildere?...

blomkålsuppe?

Enid sa for siden:

Tomatsuppe med rømme var en god idé, takk! Skal prøve i dag :)
Fløte kan jeg ikke spise pga fettinnholdet (ikke bra for betennelsen, visstnok) men syrnede melkeprodukter skal gå bra!

Enid sa for siden:

Fikk flere tips inne i bloggen min, så nå er avocado og vaniljekesam også på listen over nye ting som skal prøves. Greit å ha noe å variere havregrøten med!

Enid sa for siden:

Ikke så veldig lavkarbo, men utrolig godt og funket fint for magen min også:
Butikk-kjøpt tomatsuppe, laget på ekstra melk, og med myyye rømme. Takk Hyper!

Hyper sa for siden:

Åh...så BRA vennen!!!!
Må få i deg mat vettu....Uten mat og drikke, duger helten ikke;)...

Ha en goood helg snuppelupp!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.