< Tilbake til oversikten

Pasta?

Fnutte sa for siden:

Er det noen som har prøvd å lage egen lavkarbopasta? Har jo pastamaskin men har ikke turt å prøve. Er kanskje vanskelig å få enn tørr nok "deig"?

Har dere noen tanker om hva som kan funke?

Det finnes jo lavkarbo pasta - tenk så deilig å kunne lage sin egen???

Sikkert bare ønsketenking det her men innspill mottas med takk ;)

Summer sa for siden:

Det høres jo faktisk godt ut. Litt egg og proteinpulver og kanskje litt grovt mel?

Har du en vanlig pasta-oppskrift (helst grov), så kan vi jo se på den og leke litt med ingrediensene og se hvordan vi kan få det så lavkarbo som mulig?

Gerd sa for siden:

Her er ei oppskrift jeg fant her inne på forumet. Jeg har ikke prøvd den selv. :)

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
PASTA PRONTO!
2 porsjoner

2 store egg eller 3 små
225 g soyaproteinpulver. ( Jeg brukte vege fuel fordi den har 0 karber)
25 g 100% glutenmel
1/2-1 ss rapsolje
1/2-1 ts salt
1-2 hvitløksfedd
Basilikum etter smak
Vann

[color=black][/color]
Viss du prøver, så gi tilbakemelding da :)

Nila sa for siden:

Dette må prøves:)

Fnutte sa for siden:

Skal teste oppskriften til Fjonken ja, men jeg har ikke glutenmel. Kjøper man det i helsekost, i butikk, eller på apotek?

Gerd sa for siden:

tror det er på helsekost :) ( Har aldri helt fått med meg hva glutenmel er :rolleyes:)

kennygirl sa for siden:

Fant pasta på netrition.com med bare 3 karber.
Ingredients: Soy flour, soy protein concentrate, eggs, cereal fiber, carrageenin, sea salt.

Kanskje det går an å prøve noe lignende? Hvet ikke hva cerea fiber og carrageenin er, noen andre som vet?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.