< Tilbake til oversikten

Søte Johannes-scones

nalana sa for siden:

Hadde tenkt å bake Ingisbollene i dag. Det viste seg at jeg manglet kruskakli, så jeg gjorde derfor noen forandringer. De ble veldig sconesaktige og kjempegode.

Sånn ble ingredienslista mi:

4 egg
3 ss Splenda
5 ss Creme fraish
100 gram Philadelphia smøreost
3 ss rapsolje
litt fløte
6 ss proteinpulver med vaniljesmak
2 ss hvetemel
2 ss soyaprotein
5 ss bakemiks
2 ts kardemomme
2 ts bakepulver
4 ts Johannesbrødkjernemel
1 ts kanel

Og slik ble resultatet:

Og slik gjorde jeg det:

Rørte Egg og Splenda godt. Tilsatte alle de våte ingrediensene etterpå og fortsatte å røre. Tilsatte så alle de tørre ingrediensene og rørte til røra så passelig ut. Det er mer røre enn deig dette. Tok 2 - 3 ss røre i hver muffinsform. Jeg fordelte det i 12 store former. De hever myyye under steking, får så å falle litt sammen igjen.

Gode rett fra formen, men jeg synes det ble fantastisk godt med litt sukkerfritt blåbærsyltetøy og en klatt krem på.

Summer sa for siden:

Oi, oi, de så lekre og snadder gode ut! :)

Distrea sa for siden:

helt enig! :sikle:

Hyper sa for siden:

Jeg prøvde på disse i dag, men uten hvetemelet, og med mer soyaprotein og bakemix istedenfor proteinpulver med vaniljesmak..
I tillegg hadde jeg i vaniljeessens, frø fra vaniljestang og litt vaniljesukker...

NAMMIS!!!

Hadde litt Heistad blåbærsyltetøy opp noen av muffinsene før de gikk i ovnen, men her må man passe på, og IKKE røre syltetøyet/bærene nedi muffinsen..Da brenner de seg nemlig....

[ATTACH]4445[/ATTACH]

Valeriana sa for siden:

Flotte bilder, disse så gode ut! :p

Kanskje det er en ide å erstatte den lille mengden hvetemel med speltmel? Karboinnholdet er omtrent det samme, men spelt har lavere GI og gir ikke så lett fordøyelsesplager som hvetemel. I tillegg inneholder det også mer vitaminer og mineraler.

Photobscura sa for siden:

Hoi! Hvis det funker uten hvetemel, er det knall. Er det noe jeg IKKE har i matskapet, så er det nettopp det;)

Humle sa for siden:

Skal prøve meg på denne jeg..
Noen som vet hvor mange karber den inneholder???

nalana sa for siden:

Uten å ha finregnet på det vil jeg tro max 1 karbo pr stk hvis du lager 12 av denne røra. Skal se om jeg får lagt de inn i fitday en vakker dag. :snill:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.