bibi sa for siden:
Flere enn meg som har problemer med forstoppelse? :confused:
bibi sa for siden:
Flere enn meg som har problemer med forstoppelse? :confused:
Summer sa for siden:
Jeg vil anbefale deg å ta to teskjeier med psylliumfrø i et glass med vann, la det stå i 10 minutter og så drikke det (jeg mener vi plukket opp det tipset fra Atkins).
bibi sa for siden:
Takk for tipset! Får jeg psylliumfrø i vanlig matbutikk?
Summer sa for siden:
Psylliumfrø selges i helsekost, men de selger fiberhusk i matbutikker, det er knuste psylliumfrø (jeg bruker det i bakverk). Jeg tror du kan bruke det også slik, - om du har det, så er det hvertfall verdt et forsøk om du har trøbbel (og jeg kan vel egentlig ikke helt se at det skal være den store forskjellen ...).
Areola sa for siden:
Jeg trodde de måtte være hele? Fordi når de kommer i vann så blir de "slimete", trodde kanskje det var grunnen til at det hjalp. Er ikke sikker, kanskje de blir slimete i knust form også?
Jeg er ikke sikker altså.
Mener det hjalp når jeg prøvde det, men helledussen så ekkelt det var og få i seg.... :s
bibi sa for siden:
Jeg har noe som heter "Benefiber" i kjøkkenskapet. Kjøpte det i sommer. Går det an å bruke dette også? Står at det er 0.7 g karboh pr 4 gram.
Summer sa for siden:
Ja, når jeg tenker meg om, så blir det slimete på en helt annen måte når de er knuste, det blir som en slags ... hva skal jeg kalle det ... gelemos i hele vannet. Hm, nå må jeg bort og prøve denne mengdefordelingen og se.
Summer sa for siden:
Det var visst tomt for fiberhusk i skapet mitt. :noterer på handlelisten:
bibi sa for siden:
Kjenner dere til Benefiber? (Se svaret mitt ovenfor...)
Summer sa for siden:
Ja, jeg så det spørsmålet, og så tenkte jeg at det kjenner jeg ikke, så det får noen andre svare på. Men jeg skulle skrevet det, slik at du ikke trodde jeg overså deg. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.