< Tilbake til oversikten

En smule oppgitt her ... noen gode råd?

snuppeluri sa for siden:

Heisann:confused::confused::confused:
På mandag er det tre uker siden jeg starta på ketolyse. Godt motivert og klar for å gå ned i vekt. Har hørt så mye bra om denne kuren, og har skaffet meg pakke fra Torkil. Synes at jeg kunne merke litt på klærne etter første uka, men etter uke to hadde jeg gått opp litt over et halvt kg...... Da fikk jeg sjokk gitt, mener selv at jeg har vært nøye med hva jeg spiser og har hele tiden hatt utslag på stixen. Hadde jo håpa på den kickstarten jeg leser om her inne og i boka til Torkil. Spiser egg og bacon til frokost, salat eller brøderstatning til lunch, kjøtt/fisk og grønnsaker til middag, og lavkarbo muffins eller lapper til kvelds. Drikker rimelig bra med vann hver dag. Er jeg fysen på noe godt går det i heistad gele, pisket krem med litt bær(m/splenda), bacon crisp. Noen som har gode råd eller tips til hva jeg skal gjøre??? Jeg har ikke trent hver dag men endel aerobic, bodypump osv.. Jepp det var vel det hele, litt syt og klag på en lørdagskveld.... men men:);)

Distrea sa for siden:

jeg hadde prøvd å kutte ut brøderstatningene, muffins, bacon crisp og krem med bær.

håper det løsner for deg

Goggen sa for siden:

Mitt forferdelige råd er: Kutt ut ALT som ikke er rent. Dvs. erstatninger for sukker. Kutt muffins. Kutt gele osv.

Når du har levd uten disse ekstra-tingene kan du evaluere. Det er en kjennsgjerning at noen ikke går ned med brøderstatning, sukkererstatning og annet. Til og med baconcrisp er fy for noen. Og rømme.

Jo renere du spiser til og begynne med vil gi en enklere vei til å finne ut hva du tåler eller ikke. Ved å legge til ett og ett element har du også bedre kontroll.

Og så er det de vanlige sjekkpunktene da:

• spiser du nok
  • spiser du nok fett
  • spiser du nok grønnsaker
  • drikker du nok vann
  • lever du rent nok
    Lykke til!

Ciss sa for siden:

Enig med Distrea. I tillegg lurer jeg på hva som er fettkildene dine? Ser ikke at du nevner noen i det hele tatt? Holder du kontroll på karbohydratene dine? Kan fort lure seg inn ganske mange gjennom muffins, bær osv.

Hallaron sa for siden:

Du skriver at du kjøpte pakke til Torkil, er du nøye med å få de i deg? Det kan virke som om vektreduksjonen er raskere for meg nå som jeg starer dagen med en cocktail av vitaminer og mineraler..

Summer sa for siden:

Det er noen som ikke opplever så mye på vekten, men på klærne (cm) når de legger om kosten, og dersom du ikke har vært noe flink med proteiner før nå, så er det mulig at du har bygget muskler (og muskler veier som kjent mer enn fett) siden du trener endel også.

snuppeluri sa for siden:

Hei igjen folkens og tusen takk for raske og gode svar!!! Ja det kan godt være at jeg må spise enda renere for at det skal gå rette veien.. Ellers så tar jeg tablettene hver dag, når det gjelder fett og protein så steker jeg all mat i meierismør, spiser fet ost, seterrømme, creme fraiche, kjøttdeig, nakkekoteletter, kylling, laks osv. Et spørsmål til: spiser jeg for mye karbos når stixen viser ketose??

Princez sa for siden:

Nei, når stixen viser ketose (blir rød) er du nok på rett spor! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.