Bayone sa for siden:
Hvordan er det med sodd og karber? Vi er bedt i middag på søndag og der blir det servert sodd. Potet ved siden av regner jeg med, så den er grei, men hva med selve sodden? Litt kjedelig å ta med egen mat når man er bedt bort :o
Bayone sa for siden:
Hvordan er det med sodd og karber? Vi er bedt i middag på søndag og der blir det servert sodd. Potet ved siden av regner jeg med, så den er grei, men hva med selve sodden? Litt kjedelig å ta med egen mat når man er bedt bort :o
Distrea sa for siden:
syns du skal spørre kokken om det er mye mel i sausen jeg ;)
xtra sa for siden:
Hvis det er ekte sodd som blir servert så tror jeg ikke du trenger å være engstelig. Det beste soddet kommer fra Inderøy Slakteri.
Da skal det ikke være sukker i buljongen, og soddbollene skal ikke ligge over 6 g kbh. Kjøttet er jo uansett ok, og gulrot kan du spise i moderate mengder dersom du har kontroll på resten av karboinntaket den dagen. Flatbrød til er sikkert ikke lurt :D
Om det er en eller annen blanding de bare kaller sodd, så vet jeg ikke.
Bayone sa for siden:
Takk for svar:D Er rimelig sikker på at det er ferdigkjøpt sodd i sånne spann, så da kan jeg kanskje snike meg inn på kjøkkenet å se på boksen ;) Flatbrød hadde jeg tenkt å styre unna uansett ;)
Paris sa for siden:
Noen som vet hvilket karbo-innhold disse spanna har? Jeg er også invitert på disse - og tror de kjøper sodd på obs eller noe.
Dolsi sa for siden:
Spiste 1 liten tallerken sodd fra bøtte, og gikk rett ut fra ketose. Spiste da ikke gultot eller potet, ei heller flatbrød.
Kun kraft, kjøtt og kjøttboller.
Det er nok sikkert mel/ potetmel i de kjøttbollene
Paris sa for siden:
Ja det eg også tror - at disse er stappa med stivelse... blææææ Eg vil ha med mine egne kjøttboller!
Paris sa for siden:
Forresten noen som har en god oppskrift? Og evt hva jeg putter istedefor gulrot? Skal bruke kjøttboller (lager selv), kjøtt og sellerirot ihvertfall...
Jeg må bare ta med egen - de får si hva de vil... jeg kommer til verdens tynneste familie - uten overvekstproblem - så jeg får stadig høre at det er turer og sunn fornuft som skal til... Ja, og litt lchf tenker eg da...
vannmann89 sa for siden:
www.næringsinnhold.no/sodd-med-kj%C3%B8ttboller-kj%C3%B8tt-hermetisk.html
www.matoppskrift.no/sider/link_naering.asp?Id=2118967571
Har ikke hatt noe problem med å fortsette vektnedgangen når jeg har spist sodd :-) Har sikkert spist sodd 4 ganger de siste to siste mnd..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.