< Tilbake til oversikten

Hvorfor går det sååå sakte med meg?

elian sa for siden:

Jeg startet Skaldeman for 6 uker siden. Har tidligere (for 5 år siden) gått ned 25 kilo ved å følge Atkins. Og da tok jeg av 10kg de første 6 ukene.

Nå har jeg bare gått ned 5,4kg på 6 uker. Og denne uka hadde jeg plutselig gått OPP 800gram og OPP 1 centimeter!!???

Hva skjer?? Det går jo kjempesakte, og nå i tillegg OPPOVER??? :eek::eek::eek:

Jeg følger kosten strengt og er ikke over 10gram karbo pr dag....

Summer sa for siden:

Kanskje du trenger mer karbohydrater elian. :) Kanskje du skal forsøke det som fungerte for deg sist gang?

Goggen sa for siden:

Du mener at dette går tregt??
Du har altså fjernet halvparten av overvekta siden nyttår. På en og en halv måned!

Nei dette går akkurat som det skal i akkurat passe fart.

Og så er det det da at du er eldre enn sist du gikk ned, og du har mye mindre du skal gå ned. Kroppen forandrer seg og sånn er det bare.

Men altså: Du er jo snart i mål, og det på rekordtid spør du meg.

De 800 grammene ville jeg ikke tenkt mer på. Det kan være vann, hormonendringer, mensen eller bare en kort kroppslig tenkepause.

Lykke til med de siste kiloene.
Om en måned eller to er du i mål!

Summer sa for siden:

... og jeg så ikke på kiloene før jeg svarte. Goggen har selvsagt rett. :dulte:

Lava sa for siden:

:heia: dette går jo kjempebra!!

lykke til videre :klem:

Homer Simpson sa for siden:

Da kan jeg trøste deg med at jeg har brukt nesten 3 mnd på å gå ned 5,5 kg. Og jeg skal ned 70 kg.

Begod sa for siden:

Det går også mye saktere for meg nå enn det gjorde første gangen på Atkins. Jeg har etter hvert funnet ut at det passer meg bedre å ligge betydelig høyere på protein inntaket enn det skaldeman anbefaler også har jeg redusert litt på fettet inntaket. Men nå er jo ikke jeg så nøye heller, så jeg er fornøyd så lenge det går sakte men sikkert nedover.

Anne sa for siden:

Litt rampete sagt, men jeg tror det er fordi vi skal få gleden av ditt besøk her inne igjen jeg....:D Savner deg skjønner'u...:p Kos å se deg. Bra med deg?

elian sa for siden:

Argh!!! :mad:

Hihi :D

Jeg vet jeg ikke skal klage, jeg har jo gått ned tross alt.... MEN... Det gikk jo såååååå fort sistgang.

Det går bare bra med meg. Jobber som dagmamma nå, i tillegg har jeg startet privatr catering med hovedvekt på spesielle kaker... Passer ikke helt til kostholdet mit, men :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Heldigvis er søtsuget borte :p

Hyper sa for siden:

Fiiiine kaker!

sirimor sa for siden:

Så flotte kaker!!

Distrea sa for siden:

kake!!!!!!!!!!!!:eek:.... nam:o

Lava sa for siden:

fantastiske kaker! :heia:
kjempe flink du!

Dilly sa for siden:

ED-brownie? hihi... tror ikke de lekre kakene her var beregnet på oss....
men jøss, så flotte de var.

Distrea sa for siden:

.... du har rett....:liste:

Ignite sa for siden:

Gikk opp to kilo bare ved å se på kakebildene!! Men fine var de :D

Nille sa for siden:

For det første er jeg helt enig med Goggen. Nesten 1 kg i snitt pr uke er jo kjempeflott. De fleste her inne ville jubla over det vekttapet Elian. Det vet du egentlig .... sant ?

Vekten kan variere opp til rundt 2 kg i løpet av et døgn uten at det behøver å bety noe spesielt. Hva du har spist/drukket og hvor du er i syklusen din. Ikke bekymre deg kjære du !

Du har dessuten hatt ditt "golden moment". For hver gang du prover deg med en ketogen diett vil det være vanskeligere. Kroppen venner seg til alt. Også lite karber.

Husker du hvorfor vekttapet ditt stoppet sist ?
Du stressa voldsomt med de siste kiloene. Og det stanset opp fordi du spiste for lite (det mener jeg fremdeles !). Når du begynte å spise mer grønnsaker fikk du gang på sakene igjen. Om du følger Skaldeman betyr ikke det nødvendigvis 10 karber eller under. Pluss på med litt grønnsaker - fremdeles i Skaldemans ånd - grønnsaker som vokser OVER bakken.

Dette går så bra - du er kjempeflink !
Og vips så er du - PERFEKT - slik du var da vi testet Tanita på Gol. Husker du at MHM sa at hun aldri hadde opplevd noen med mer perfekt balanse av muskler, vann og fett ?

Du KAN dette Elian - heier på deg :heia:

Photobscura sa for siden:

De kakene egner seg mer som pynt enn mat, tihi!

Jeg er helt enig med alle her! Du har hatt et bra vekttap, og jeg for min del merker endring i krympinga så fort jeg kjører på med grønnsaker. Å få grønnsaksmengden opp i nesten halvparten av matinntaket har hjulpet mye for meg tror jeg!

elian sa for siden:

Nille: Jeg husker at jeg var perfekt :p:p:p drømmermegtilbake :rolleyes:

Og jeg SKAL bli det igjen!!

Det er nok mulig jeg spiser for lite, og i hvertfall for lite grønt...

I dag har jeg spist:

Frokost: 1/2 skive ketolysebrød (1/2 gr karbo) med 3 skiver gulost

Lunsj: proteinshake

Kos: 2 stykker ostekake uten sukker og med nøttebunn/kunstig sukker istedenfor kjeksbunn...

Ganske lite mellom kl.08 og 19.00 ja...... :eek: Men jeg er mett da.... :rolleyes:

Nille sa for siden:

..... det var da fryktelig mange grønnsaker da .......:p

Anne sa for siden:

:lol:

bibi sa for siden:

Det er vel ikke noe heldig å gå så veldig fort ned i vekt?? Vi har jo tenkt å holde oss på "ønskevekta"...... :)

elian sa for siden:

Jeg vet :rolleyes: Unnskyld... :(

sma sa for siden:

sma sa for siden:

Og nydelige kaker forresten! :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.