< Tilbake til oversikten

Fullkorn vs Fiber

Kanutten sa for siden:

Har hatt en heftig diskusjon på jobb..... :eek:

Hele kollegagjengen går nå på knekkebrød. Inkl min lavkarbokollega og jeg.. :p

Vi spiser stort sett klibrød, men av og til disse Wasa Fiber pluss som har ca 5 karber pr skive..

MEN denne Wasa Fiber PLuss er ikke 100% fullkorn... Det er jo fordi den har mer fiber enn de vanlige.. Den er ikke laget av BARE hele kornet, hvilket FULLKORN tilsier.. Den har mer fiber i tillegg.. :D

De andre på jobb sier at FULLKORN er bedre enn høyt fiberinnhold... Siden man utnytter HELE kornet og kun det.. :rolleyes:

Si at lavkarbokollegaen min og jeg har rett da:
at når man først velger knekkebrød så er det FIBERINNHOLDET som teller og deretter hvor stor andel FULLKORN det er i det, og ikke motsatt?? :spent:

Karin sa for siden:

Kommer vel an på hva man er ute etter. Jeg for min del er ute etter minst mulig karber, og velger derfor de samme produktene som du.

Kanutten sa for siden:

Det var lavkarbo det var snakk om da :p

Det var heller ikke forståelse for at et knekkebrød ble myyyyye sunnere for en lavkarbobruker når det var mye proteiner og fett på pålegget... men men :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.