Etter å ha lagt inn noen dagers inntak av mat på "mat på data" ser jeg at jeg spiser for lite karbo,- maks 10 pr dag. Så da skal jeg skjerpe meg på det.
Samtidig ser det ut som jeg fortsatt spiser mer protein enn fett,- jeg som syns jeg har gått så grundig til verks og spist fett til tusen...
Så altså,- mener å ha lest et sted at 1 gr protein pr kg kropp er bra/nok. I så fall spiser jeg for mye protein,- 2-2,5 gr pr kg kroppsvekt kanskje.
Bør jeg spiser flere gram fett enn protein pr dag? Hvordan bør forholdet fett/protein være. Kan noen gi sånn ca prosent? Vekten står ganske stille, så det er tid for justeringer!
Blir veldig glad hvis noen kan komme med konkrete tilbakemeldinger.
Tusen takk! Dette skjønte jeg mye mere av! Syns bare jeg har lest at 1 gram protein pr kroppskilo er nok. Men det er kanskje feil! Ketolyse-boka sier ikke det, tror jeg, men kanskje Skaldemann?
Tusen takk for oppklaring uansett. Jeg må bare prøve meg litt fram, for det er litt for lite framgang å spore.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.