< Tilbake til oversikten

Endelig noe supergodt

snurresprett sa for siden:

og da mener jeg Ingis bollerundstykker:D:DJeg har prøvd mye forskjellige brøderstatninger..syns alt har vært så "eggete", og det er jeg ikke sååå glad i. Disse var supre som tilbehør til annen mat, som frokost, lunsj e.l. Ååååå men jeg er så glad for at jeg kom over oppskriften:)

sma sa for siden:

Da tenker jeg at jeg skal lage denne i dag! :D
Har lest de andre lovprisningene så da er det bare å sette igang!

KW87 sa for siden:

Da skal de lages i dag :D

Silly sa for siden:

Har leitet, men finner ikke oppskriften på de bollene... Har leitet på Bakst, men det er kanskje feil??

megselv sa for siden:

Jeg lagde de, og de havnet i fryseren :( Håper storebror kanskje spiser de, hehe.

Millsi sa for siden:

Min frykt å...

upsidaysi sa for siden:

synes alt jeg kommer over av slikt bakeverk smaker egg jeg blææææh

ElenaS sa for siden:

Hei Silly,
Her er Ingis oppskrift:

INGIS` SUPERDUPERGODE BOLLERUNDSTYKKER:

5 ss soyaprotein
3 ss kruskakli
5 ss Creme Fraiche
4 egg
100 gr smøreost (Kavli trippel)
4 ss bakemix
2 ts kardemomme
2 ts bakepulver
3 ss splenda
3 ss rapsolje
4 ts Johannesbrødkjernemel

Kjør alt sammen i food prosessoren til det blir en klissete men litt fast røre :p (tannpasta???)
Deretter formet jeg boller med to spiseskjeer, og satte dem på bakepapir. Muffinsformer kan sikkert brukes, men jeg hadde ikke...

Jeg fikk 14 bollerumdstykker :D

Stekes på ca 175 grader midt i ovnen i ca 20 min.

Nyyydelig delt i to, med en liten dæsj syltetøy, men kan helt fint spises uten noen ting!

Har ikke vekt, så aner ikke hvordan jeg skal få regnet karbo innholdet :o
Neste gang vil jeg prøve de med mer soyaprotein og mindre bakemiks for å redusere karboene... ;)

Klem fra Ingis :D

Pusen sa for siden:

Brøv å søke på Ingis, da finner du det:)

Bayone sa for siden:

Disse smaker ikke egg. De smaker faktisk ganske nært "gjærbakst". Kjempegode å bruke til lunch på jobben med pålegg på (da uten søtningsmiddel og mindre kardemomme) Jeg lager dem større så jeg får bare 9 stk på en deig.

MorStine sa for siden:

Hva er Kavli trippel?

Pusen sa for siden:

DET lurer jeg også på hi, hi:)

snurresprett sa for siden:

Jeg brukte philadelfiaost i stedet for kavli trippel...(fant ikke det)-tok en liten "dæsj" fløte i, da syns jeg de ble luftige og ikke tørre:o)

Mumse sa for siden:

Bakte disse forrige søndag, som fastelavensboller. Synes faktisk at det smaker VELDIG tørt. Lagde pizza også, med soyaprotein og bakemix, like tørt det.
Tror at det er soyaproteinet eller bakemixen som gjør det så tørt. Mine havnet også i fryseren

Karin sa for siden:

Jeg bakte dem i går, og de ble luftige og fine. Slett ikke tørre, og smakte overraskende likt gjærbakst. Til og med mannen - som ikke skjønner at jeg kan spise noe som ikke er "ordentlig" bakst - hevet øyenbrynene og var imponert. Jeg brukte philadelphia og bare bakemiks. Det ble en slags tykk røre, mye tynnere enn tannpasta, så jeg vet ikke om mine ss med creme fraiche var litt generøse? Brukte måleskjeer til alt annet enn det.

I morgen skal jeg prøve å lage pizza og rundstykker. Håper det funker like godt som bollene!

Bayone sa for siden:

En smøreost på linje med baconost, bare at denne er av tre oster ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.