I kveld skal jeg ut på vinkveld. Leste i boka at en kan drikke alkohol etter 4 uker? Nå er jeg i uke 2, og må ha vin likevel!! :)
Så, har dere erfaringer i forhold til hva som er best å velge av vin da? Vil ikke ødelegge hele kuren heller... Kan til nød ta smirnoff ice, men er vel ikke bedre det heller?
Smirnof Ice er det sukker i! Den ville jeg holdt meg unna.. Allt rent brennevin er ok, blandet med sukkerfritt. Detsom du skal drikke rødvin, anbefaler jeg en som heter Ken Creek. Den er veldig god, og har bare 1 gr sukker pr 100 gr. Det er veldig lite for å være vin i det heletatt! :)
Jeg kjøpte denne rødvinen i går og må si meg helt enig med deg! Den var kjempegod! Skrukorka gjorde den nesten enda bedre! ;)
Jeg slet litt med å finne den på Vinmonopolet men en meget behjelpelig dame der ordnet saken. Da jeg sa at jeg ville ha en vin med lite sukker sa hun at hun skulle lage en liste over røde og hvite viner, slik at vi som er ekstremt karbofikserte også kan drikke litt vin iblant! :D
He, he! Tenkte nøyaktig det samme som deg! Jeg kjøpte og Ken Creek, nydelig vin, men skrukork! Og dermed har jeg ny favorittvin! Ikke ble jeg dårlig neste dag heller, blir ofte det av rødvin!
Ken Creek var god den - delte en flaske i går. Nå er kjerring og unger i bingen og jeg har bevilget med en drøy drink med cognac for å nyte stillheten. Har bestemt meg for at en cognac går bra. Men det får holde med en...
Når du sier det, så har heller ikke jeg blitt dårlig i dag! Vanligvis drikker jeg ikke ei hel vinflaske alene, og jeg kan godt kjenne det dagen derpå om jeg drikker to glass vin. Det har bare blitt verre med årene :confused:
Smaken er som baken.....og jeg likte ikke Ken Creek, men drakk en rødvin igår som var både billig og god! Den heter Jules og koster bare 70 kr flaska. Kanskje ikke best til mat, men god som kosevin. Og bare 1,3 karb pr liter. Innhold: Alkohol 11,00% Sukker: 1,30 g/l Syre: 5,10 g/l
Sjekka likesågodt ut på vinmonopolet.no. Der står det hvor mye sukker det er i de forskjellige vinene og det er MANGE med lite sukker:) Er bare å surfe rundt
Doppio Passo inneholder 12 g sukker pr liter (ifølge vinmonopolet.no) :eek: Det er jo LITT mye... Jeg prøver å holde meg til viner med under 5 gr pr liter...
Har funnet min favoritt i Valpantena Corvina 2008 - kjøper i 3l BiB, koster 330 kr og har bare 2 gr sukker pr liter. Drikker sjelden så mye som en liter da.. :) Verdt forsøket - smaker godt, uten hodepine dagen derpå ;)
Yay! Nå ble jeg glad... Min favoritt - Wolf Blass Eaglehawk Shiraz har bare 2 g sukker pr. liter....!!!!:D:D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.