Jeg har jo akkurat startet på ketolyse og har tenkt litt på hvordan jeg skal gjøre det når jeg i neste uke først skal fly et par timer og deretter kjøre bil et par timer. Går det an å ta mat med på flyet som jeg kan ha i bilen f.eks? Noen som har erfaring eller gode tips?
Ta med deg niste ja. Når jeg var på tur lagde jeg meg to blingserr av lapper, den ene med bacon og leverpostei, den andre med spekeskinke og ost. Det var NAM det. Hvis du lager de mens lappene er frossene holder de seg kalde litt lenger også;)
Jeg reiser en (god) del i jobben og kommer stadig ut for dette problemet. Kjører jeg bil stopper jeg på en butikk og handler en pakke skinke, en pakke ost eller en tupe smøreost, noen tomater og en agurk. Momser i meg til jeg er mett. På fly kan det jo være greit å ha med niste. Hotellfrokost er stort sett greit, egg/bacon/eggerøre/tomat/agurk/div oster/div kjøttpålegg /div fiskepålegg. Lunch pleier jeg enten å skippe (en er jo ikke så sulten), eller jeg stikker innom en butikk som har "miks din egen salat" bar... Ellers så er jeg ganske glad i Tunfisk. Noen av tunfiskboksene er med lokk som ikke krever boksåpner. Et par tre slike bokser i bagen, sammen med noen engangsgafler, vips; enkle mellommåltider.
Om en tenker littegrann gjennom dagen er det ganske greit å forberede seg på de måltidene en ikke får tatt hjemme/på jobb.
Jeg har ikke fått sansen for tunfisk ennå, men hvem vet kanskje en dag? Det er nesten så jeg glemmer det enkle som du sier, med ost og skinke og slikt. Det får man jo tak i over alt, stort sett.
Jeg er jo en liten planlegger, så jeg tenker gjennom alle situasjoner, tror jeg ;) Jeg vil jo ikke risikere å stå ihjelsulten blant ekle fristelser heller :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.