KW87 sa for siden:
Den har jeg spist hver dag omtrent siden jeg begynte på kuren!!!
Så ser jeg i dag at den inneholder sukker:eek:
Da burde jeg vel kutte den ut??
Skal man ligge unna alt som inneholder litt sukker??
Tusen takk for svar:)
KW87 sa for siden:
Den har jeg spist hver dag omtrent siden jeg begynte på kuren!!!
Så ser jeg i dag at den inneholder sukker:eek:
Da burde jeg vel kutte den ut??
Skal man ligge unna alt som inneholder litt sukker??
Tusen takk for svar:)
Karin sa for siden:
Nå hadde jeg akkurat en sånn ost i kjøleskapet, og ble litt redd sjøl jeg. . . Men det står null g karber, så da stoler jeg på det. (Mente jo bestemt jeg hadde sjekket det da jeg kjøpte den da! Jeg pleier jo det.)
KW87 sa for siden:
Jeg leste på pakken nå rjeg kjøpte den,og så bare at det stod 0 karber..
Ja,men hvordan kan den inneholde 0 karber når den inneholder sukker?
Kanutten sa for siden:
Hvis det er så lite sukker i den at det er under 1 karbis kan de skrive 0...
Derfor regner alltid jeg med 1 karbis i alt som står 0 på..
Karin sa for siden:
Men det er per 100 g. Spiser ikke så mye om gangen da.
Jeg mener de har brukt hermetisk paprika i den, og at sukkeret sikkert er i laken derfra. Så er det også bare 3 % paprika. Og litt karber er det både i paprikaen og tomater - som det også er 3 % av.
I mitt hode kan det dermed umulig være ødeleggende mengder sukker i noen få osteskiver, selv om det selvsagt er en god idé å regne ett gram uansett - da er man trygg i alle fall.
Kanutten sa for siden:
Jeg spiser både mel og sukker så lenge jeg holder meg under denne magiske grensa på 15 karber om dagen... Men jeg er i ketose opptil 40 gram, i allefall, så da er jeg enda rausere noen dager innimellom...:D
sma sa for siden:
Om det står at en vare inneholder 0 gram karber så skal dere telle 1. Det er fordi de ikke er pliktig til å opplyse om verdier under 1. Det kan like gjerne være 0,9 gr karber pr 100 gr ost. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.