Hei, skulle likt å vist om det går an å kjøpe lavkarbo brød?
Jeg har ikke mulighet for å bake selv, så det beste hadde vært om det var mulig å få kjøp noen plass? Egg og bacon er godt, men jeg må ha noe annet også kjenner jeg. Takk for svar
Nope, man får ikke kjøpt brød for oss som går på ketolyse :nei:
Det beste er nok å lage selv, men siden du ikke har mulighet blir det nok litt værre :ja:
Det eneste, om du har lyst på EN skive om du skal kose deg ekstra en kveld, med litt reker eller andre ting, er nok Fedon brødet det mest brukbare. Har alltis noen skiver i frysa til den slags. Men baker mitt eget brød (BRØD!!!) som smaker nyyydelig :p
Du har NULL tid til å bake eller lage lapper? da er det ikke mye å velge i nei. Fiberrik har 3 karber pr stk. Ett par slike om dagen vil selvfølgelig gå på bekostning av karbokvoten, dvs mindre grønt.
på spis deg slank.no har dem lavkarbobrød har jeg sett... men HVOR lavkarbo det er, det veit jeg ikke. Tror ikke det er noe å anbefale..
hvis du har litt tid, så ville jeg gått for å lage opp lapper. kan lage mange av gangen og fryse ned
Jeg lager en variant av Lollypops brød (tror jeg :))
Oppskriften er:1 boks seter rømme
7 egg
½ ts salt
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
200 g linfrø
1/2 dl matolje
Bland så det våte med det tørre, og hell det i to brødformer med stekepapir i. (Jeg har dårlig erfaring med å smøre formene) Brødet vil ikke heve noe særlig. Brødet stekes i forvarmet ovn på 190 grader litt under miderste rill i 2 timer (veldig lenge). La børdet avkjøle seg før du deler begge brødene i to og putter 3 deler i fryseren og en i kjøleskapet. God fornøylese!
Tilnærmet samme oppskrift jeg bruker på lappene/polarbrødene mine, det.
Om man lager små pannekaker på brettet isteden, trenger man kun å steke dem i 20-25 minutter. Og så har du jo brødet ferdig oppdelt.
Jeg vil ikke anbefale brødbakemaskin til lavkarbobrød. På en maskin finner du forhåndlagde programmer til f eks grovt el fint brød, med innlagt elting, heving, steketid etc. Jeg tror ikke det lar seg gjøre (i alle fall ikke på min) å steke lavkarbobrød slik det skal stekes.
Det tror jeg du har rett i - de brødoppskriftene vi kan bruke er jo ikke gjærbakst og skal ikke eltes og heves som sådan.
Deigen blir mer som en røre, og det tar maks 5 minutter å slenge den sammen. Det er jo kun selve stekingen som tar litt tid.
Da må jeg få lov til å ødelegge moroa igjen. Jeg syntes det brødet var aldeles for GRUSOMT!!! Det smakte ikke brød i det hele tatt. Anbefaler det ikke.
Nei, nabo-brødet eller lappene sverger jeg til. Og de er jo super-enkle å lage også.
Jeg var innom en helsekostbutikk, hvor damen i disken anbefalte meg å ta en titt på esekiel brød. Dette skulle vistnok inneholde lite karbo. Men det stod ikke innhold pr 100 gram så jeg lot være å kjøpe det.
Noen erfaringer?
Jeg har prøvd de fleste brødoppskrifter her inne, men har endt opp med min egen oppskrift som jeg endelig er fornøyd med. Et brød har ca 33 karber og gir 3o nokså tynne skiver...og jeg synes det er nydelig:)
:eek: Visste jeg ikke en gang... men det overrasker meg ikke altfor mye, for det var ganske mye dodgy ting i det brødet! Var det ikke hamp og noe sånt også...?
Nei huff, det var helt forferdelig, får helt frysninger bare ved tanken!!
Dere stivpisker ikke hvittene altså? Og hvor mange blir det? Litt lei Ziggylappene, hadde vært godt med litt variasjon når jeg ikke har ingr. til brød (isets)
Jeg pleide å stivpiske dem før, men nå gidder jeg faktisk ikke lenger. Jeg synes faktisk konsistensen på dem når de er ferdigstekte er bedre også når ikke hvittene er pisket.
Jeg bruker et beger rømme eller créme fraiche og 4 egg, og så blander jeg i kruskakli, lin-og sesamfrø og ost til jeg får en passende tykk røre (så den flyter utover, men ikke helt rennende). Da får jeg ca 10-12 ganske store lapper.
Vet ikke helt hvem som skal ta æren for denne oppskriften, det er vel en blanding av Gerd og Nannah. Sverger til den like fullt, så takker og neier! :)
Hehe, blir visst sånn at man titter seg over skuldra før man poster oppskrifter for tida. Skal prøve denne etterpå, etter limet på sofaen gir slipp på meglat
Nå har jeg prøvd å lage og de ble kjempegode!
De blir nok laget mange mange ganger fremover..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.