Millsi sa for siden:
Er den veeeldig FY FY? Spes på ketolysa da selvsagt. Skal til byen på torsdagen,og regner med guttungen min vil spise burger :ja: Og det er ikke ofte vi er i byn akkuratt.
Millsi sa for siden:
Er den veeeldig FY FY? Spes på ketolysa da selvsagt. Skal til byen på torsdagen,og regner med guttungen min vil spise burger :ja: Og det er ikke ofte vi er i byn akkuratt.
Hyper sa for siden:
Er vel hamburgerbrød til?..Da er den fy...
Jeg ville spist burger med salat jeg, uten brød;)
Titti sa for siden:
Den med kylling er veldig god hvertfall. :nikker:
Tipper det er litt for mye karber på en Ketolyse, men jeg hadde nok tatt sjangsen. Kan vel ikke skade så mye...
Georgine sa for siden:
Kan ikke guttungen få burger? :fårvirret:
sma sa for siden:
Vekt: 245 gr
Næringsverdi pr 100 grr:
Protein: 14,1 gr
Fett: 3,1 gr
Karbohydrater: 10,7 gr
Fiber: 3,3 gr
Så om du ikke vil falle ut av ketose så burde du holde deg langt unna denne! Men du kan jo heller holde deg unna brødet. Eller så kan du bestille en vanlig hamburger (eller cheeseburger) og ta vekk brødet. Da får du i alle fall ingen ekkel lett-majones på. :p
Titti sa for siden:
10,7 gram karbo, er det så forferdelig mye da?
På Eurodietten og EAT kan man jo spise 50 gram karbo og fortsatt være i ketose.
Millsi sa for siden:
Men er det bare litt over 10 karber i den kan jeg nok klare å holde meg i ketose ;) LIgger på ca 20 nå og kroppen klarer det fint.Og jo,guttungen skal nok få favorittmaten (som forresten er nuggets..) men jeg har jo lyst på noe annett enn salat.. Blir det ikke litt lite igjen om jeg tar vekk brødet? Hmm.. Må vurdere saken. Har noen dager å tenke på :P
sma sa for siden:
For å si det sånn så ligger vi på ketolyse på 15 kh om dagen. Å kaste bort 10 på en burger er jo noe hver enkelt får ta stilling til. :)
sma sa for siden:
Du får jo vurdere selv hvor mye du vil ha. Men kan du heller ikke spise en dobbelburger av noe slag? Da får du jo masse kjøtt. :)
Ser at big king og big king xxl har begge 2x114 gram kjøtt. Det er jo ikke lite. :)
Titti sa for siden:
Jeg skjønner, men da kan man vel la være å spise det meste av annen karbo den dagen, hvis det var veldig viktig å spise en burger liksom.:confused:
Men enig i at det bare er å la være å spise brødet, ikke noe problem det, smart å kjøpe en dobbel burger med mye kjøtt, blir litt søl men. ;)
megselv sa for siden:
Helt enig :D
Hadde sikkert gjort det samme.
1 dag av 100 andre dager hadde jeg ikke brydd meg om at jeg kasta bort 10 kh, om det ikke er noe som skjer hver uke.
Bare å spise 2 ziggeylapper med nesten karbofritt pålegg så har du 1 karb, med burgeren 12 karb, da har du 8 igjen til en salat eller noe resten av dagen :D
Ligger også på 20 karber pr dag.
Areola sa for siden:
Ville bare OBS'e litt:
Vekten er jo 245 gr, og verdiene er per 100 gr. Hvis jeg har lært å regne riktig,er det vel ca 25 gr med karbohydrater i en hel sånn en, og ikke 10,7..
megselv sa for siden:
Aha, hehe.
Tenkte jeg ikke over engang.
Leste bare svaret til Millsi og husket å ha sett 10.7 i tabellen.
jaja, sånn kan det gå:D
Nei da hadde jeg nok holdt meg unna brødet, ellers hadde jeg ikke vær i ketose hvertfall.
Gleder meg til jeg skal begynne på Fedon g kan spise en fedonburger MED brød en gang i blandt. Bare må få Halden til å satse på burger king, eller kanskje burger kin til å satse på Halden :D
Begod sa for siden:
Jeg pleier å bestille en burger med bacon på salatseng når jeg er på burger king med familien. Jeg har aldri hatt problemer med å få laget en slik selv om det ikke står på menyen. Forøvrig er også kylling salaten ok.
Sivensvans sa for siden:
...hihi, masse forslag her:D - og, jeg må jo bare innom med ett jeg også:
[font=Comic Sans MS][/font]
Ta med Ziggy-lapper og ha rundt burger'n!!;););)
sma sa for siden:
Stemmer det. ;)
Iset sa for siden:
Selges de ennå? Trodde de var borte for lengst. Jippi.
Georgine sa for siden:
Fedonburgern selges enda, men jeg slår et slag for kyllingsalat. Dropp dressingen og du spiser kun 4 - 5 karbo.
Iset sa for siden:
Ja om man går på ketolyse bør man nok holde seg unna. JEG, derimot, skal jafse i meg en svær (eller, jeg klarer nok bare en halv haha) Fedonburger så snart jeg får kommet meg til BK. :hyper:
Har aldri smakt den.
Smula sa for siden:
Så flott - hjertlig! :D
Må innrømme at jeg også har prøvd med på denne en gang eller to - og likevel gått ned i vekt... men vanlig burger uten brød høres definitivt mye smartere ut!
Sjefen er amerikansk og takler ikke norsk brød-lunsj fem dager i uka, så det gjelder å ha en backup-plan klar...
Enid sa for siden:
Fedonburgeren er skikkelig god, faktisk, mye bedre enn annen junk food! Nå er ikke jeg noe fan av verken MacDonalds eller BK, men Fedonburgeren liker jeg virkelig :)
Titti sa for siden:
Samme her, Enid. Ble positiv overrasket. :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.