Kjøpte en 400 g frossen torskefilet her om dagen, og på pakken står en deilig oppskrift, som jeg fulgte sånn noenlunde - og, som jeg tenkte flere ville ha glede av. Sønnen min på 11 SLUKTE maten - og syntes dette var sååå godt: [font=Comic Sans MS][/font] 400 g torskefilet (eller en annen fisk du liker, men tror den bør være hvit) 2 dl fløte 2 fedd hvitløk, finhakket 1 svær ss grov sennep 2 ss kruspersille (eller en annen urt) Salt/pepper Revet ost [font=Comic Sans MS][/font] Legg tint fisk i en ildfastform - del den i 4 biter. Kok opp fløten sammen med hvitløk, sennep, kruspersille, salt og pepper. [font=Comic Sans MS][/font] Hell blandingen over fisken - settes på rist nederst i ovnen, 180 grader og etter ca 15 minutter drysses osten over og lar den steke i nye 15 minutter. [font=Comic Sans MS][/font] Serveres med deilig salat - evt deilige grønnsaker. Her kan man jo kombinere i det uendelige - dette er et fint utgangspunkt, så kan man jo bare putte oppi det man lyster etterhvert!;)
Denne var dagens inspirasjon. Hadde litt eggesmør med purre igjen fra gårsdagens torskemiddag, så hadde fløten, sennepen osv oppi der og kokte opp. Og siden jeg ikke orket lage grønnsakene ved siden av hadde jeg brokkoli og purre oppi samme ildfaste form. Ble veldig godt, men neste gang skal jeg ha bacon på også :D alt blir bedre med bacon tror jeg
Så oxå denne oppskriften.Klaget den med en blanding av fløte og CF. Serverte det til hele familien, og mine Ketolyse fientlige foreldre. De skrøt alle sammen!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.