ElenaS sa for siden:
Hei og hopp :rolleyes:
Jeg er ny i ketyloseverden og lurer på hva dere andre her inne anser som høyt innhold av kh?
Hva er maksen dere tillater per 100 gram vare?
Takker på forhånd for svar:)
ElenaS sa for siden:
Hei og hopp :rolleyes:
Jeg er ny i ketyloseverden og lurer på hva dere andre her inne anser som høyt innhold av kh?
Hva er maksen dere tillater per 100 gram vare?
Takker på forhånd for svar:)
Distrea sa for siden:
Jeg tror de fleste prøver å holde seg til rene varer, det vil si rent kjøtt, fisk,fugl, egg, fløte, rømme. grønnsaker som vokser over jorda.
det som er med ferdigprodukter er at de veldig ofte inneholder sukker og eller mel, dette er en partystopper for mange.
Men innimellom kan man jo tillate seg å fire litt, men viktig å telle karbene, jeg holder meg stort sett unna ting som har mer enn 6 karber pr 100, kommer an på hvilket produkt det er snakk om og hvor mye man trenger av dette.
lykke til på veien :blomster:
Hallaron sa for siden:
Enkelte ting kan man tillate seg selv om det har en del karb, som f.eks. hvitløk. Man bruker lite av det, så det blir lite til syvende og sist uansett. f.eks. bruker jeg endel hvitløk sammmen med Scampi; surrer olje og hvitløk på svak varme i 5-10 minutter - og legger deretter kokte scampi oppi. Lar de ligge lenge nok til å bli gjennomvarme. Snadder! Her bruker jeg jo hvitløk som krydder, og der er neppe snakk om mer enn et gram KH som blir tilført, enda jeg bruker en del hvitløk.
Det du merke deg er at du ikke bør bruke opp KH kvoten din på "ulovlige" matvarer. Storparten av de daglige KH du får i deg bør du få i deg gjenneom grønnsaker og annen mat med lav KH.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.