< Tilbake til oversikten

Hvorfor er det ikke innholdsdeklarasjon?

Carbokiller sa for siden:

§"#!#%!¤%!!! Jeg blir så eitrende forbanna på varer som ikke har innholdsdeklarasjon! Joda.. det står salt og krydder og sukker. Men HVOR mye sukker? Er det to eller tohundre pr. 100 g? Jeg sikter til Santa Maria produktene som er blottet for innholdsfortegnelse. HVordan i hule heiteste skal man kunne spise noe man ikke vet hva inneholder av karbohydrater (i vårt tilfelle)???? Jeg er jo ikke dum, så jeg skjønner jo at noe er totalt utenfor min verden når det gjelder karbohydrater, men jeg lurer på mer på disse sausene, krydderne osv.Og mens jeg hakker ned på et firma, så kan man ta OLW (dip produsenten i Sverige) som også heller ikke har spesifiserte innholdsfortegnelser. OG de svarer heller ikke på mailer,jeg har forsøkt å maile dem ET PAR ÅR!!!!

Georgine sa for siden:

Ved tacosaus ville jeg droppet hele SM og heller gått for First price: billiger, bedre og bare 3,6 per 100 :D

Dipen kan du vel lage selv?

Carbokiller sa for siden:

Jeg tenker mer på en del krydder-tilsetninger når jeg velger Santa Maria. Og owl sin dip er så vanvittig god (desverre) at uansett, så får du ikke like god ved å lage selv.

Men jeg har fått brev fra Santa Maria, og de jobber nå med å få innholdsdeklarasjon på alle varene sine. Det vil komme innen kort tid, sier de.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.