< Tilbake til oversikten

Servere til gjester?

Sanko sa for siden:

Hva i alle dager kan jeg servere venner når jeg går på ketolyse og skal spise sammen med de? Tenker på noe lett. hadde jeg ikke gått på ketolyse, så hadde jeg nok tatt noe ala ost og kjeks, baguetter, etc.
'Noen forslag???

Summer sa for siden:

Taco? Der kan du spise kjøtt og ost og salat, og så kan de andre har nachips eller lefser og sånn?

Eller du kan lage noe tapas, med flere forskjellige retter (salater, lammekjøttboller med hvitløk, reker osv. )

Eller stek, der de andre får poteter, mens du spiser grønnsaker og ha en fløte/rømmesaus til?

snurresprett sa for siden:

Hva med tapas?Småretter?
TAPAS:

Sauser/dip:

• Hakka tomater i skål med hvitløk, salt, pepper og hakka jalapenospepper
  • Rømme med urtekrydder, 1ss majones og litt allkrydder
    Småretter:
  • Stekt smårettsbacon og fersk champignon (sammen)
  • Noen stykker stekt indrefilèt av svin
  • Stekte cherrytomater
  • Freste scampi på panne (1 min). Disse hadde ligget 30 min i olje/hvitløk/salt/pepper
  • Mexicansk krydderpølse (stekt 2 min på panne) u/melk og karbohydrater...(idsøe)
  • Stekte kjøttboller av kyllinkjøttdeig (med hakka oliven, hvitløk og chili)
  • Sukkererter
  • Grønn salat
  • Blomkål/brokkoli

Kanutten sa for siden:

Lag til ost og kjeks du.. Men til deg selv kan du jo servere enten klibrød (3 karberstk) eller disse havre superfiberknekkisene (5 karber pr stk) delt i biter med myyyye ost og grønt på :sikle:

Eller bare ost på en tannpirker?? Med tilbehør da... Du trenger jo ikke spise alt av tilbehøret :lol:

Summer sa for siden:

Du kan jo også ha ost og kjeks, og så spiser du sånn fiberknekkebrød med oster?

Summer sa for siden:

Der svarte Kanutten og jeg samtidig. :dulte:

Kanutten sa for siden:

:lol:

nalana sa for siden:

Ville også satset på ost og kjekt, siden jeg tolket deg slik at du ønsker noe lettvint. Regner med at du ikke mente "lett" som i magert.:p

Sothøna sa for siden:

Vi hadde ost og kjeks på lørdag,
og syntes jeg løste dette på en veldig god måte:)

Jeg tok en skål med baconcrisp til meg,
og smurte osten på, kjempegodt,
det endte faktisk med at de andre også ville ha det:p

Oban sa for siden:

Det hørtes veldig smart ut. Jeg savner nemlig å bite i noe som knaser, når jeg kun spiser ost. Dette skal jeg prøve.

Gerd sa for siden:

Stangselleri og ost er også godt :ja:

MorStine sa for siden:

Mmmmm, takk for tips, det har aldri slått meg:sikle:

Safir sa for siden:

Signerer!

Jeg satt og spite baconcrisp (endelig er jeg ikke lei lenger) nå, og løp og hentet meg litt ost og stangselleri. Nyyydelig!

Sanko sa for siden:

ja, tenkte på lettvindt ja!

Ost og kjeks er ikke dumt nei, og det er jo sånn som du kan ha i kjøleskapet i "evigheter" og som kan ligge på lur når det kommer gjester!

Takk for tips!

dizze

Sanko sa for siden:

Glemte å oppdatere denne tråden! Det ble servert ost og kjeks. og bacongull! Jøssenavn så godt det var med hvitost og tubeoster /smøroster på den! En skikkelig favoritt!!!! Det endte med at de andre som var her og spiste det, og syntes det var mer smak i enn kjeksene!

bergeland07 sa for siden:

Noe å legge/smøre osten på er ostechips.Skjær terninger av gulosten,legg på bakepapir,krydre etter smak,midt i ovnen,220 grader til osten har smeltet og en anelese stekt rundt kanten.Avkøles til kalde,da er de sprø og fine.Gode å spise som de er også:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.