< Tilbake til oversikten

Ostesaus ... (haster)

upsidaysi sa for siden:

driver å lager lasagnen med ostesaus, har raspet ost og hatt den i varm fløte...men det blander seg ikke..blir bare en stor klomp :confused:

hva gjør jeg galt?

Millsi sa for siden:

Hørtes rart ut da..ostens kal jo smelte i varm væske..

Nille sa for siden:

For mye ost og/eller for lite fløte. Du må ta litt om gangen oppi også, om du tar alt på engang smeleter det ikke skikkelig !

upsidaysi sa for siden:

ja men osten samler seg sammen til en stor klump som ikke vil blande seg med fløten...

Nille sa for siden:

Da har du for lite fløte (den skal småkoke/syde) og for mye ost !
hva slags ost bruker du ?

upsidaysi sa for siden:

kanskje hatt det oppi for fort da`?

Nille sa for siden:

:ja: fløten MÅ være varm nok og du må ha i litt om gangen.

Kanutten sa for siden:

Eller kjøp smelteost....Den er litt dyrere... men snadder! Ellers bruker jeg Naturell smøreost når jeg skal lage ostesaus...

upsidaysi sa for siden:

jeg fikk det til :) fjernet den kladden jeg fikk oppi der og hadde i litt og litt ost hah ;)

Millsi sa for siden:

Hva er smelteost?

Kanutten sa for siden:

Det er ost som er tilsatt smeltesalt... Denne Tomatosten og skinkeosten du får ferdig oppskivet er en slik en. Men det finnes maaange slike sorter. De er meget velegnet til ostefonduer også.. Selv bruker jeg en sort jeg bare kaller gruveost.... Da får jeg en eller annen smelteost :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.