< Tilbake til oversikten

Baconspørsmål

MorStine sa for siden:

Jeg har lest at 5 skiver bacon er vanlig. Jeg har hele tiden spist 5 skiver, men da bare halve striper. Ikke tenkt over det i det hele tatt, for jeg har alltid pleid å dele bakon pakkene i to, bedre serveringsbiter;) Men etter mannen begynte har han klaget på at det blir for lite med 2,5 hele striper bacon og satt meg på tanken. Er det 5 hele striper dere som spiser bacon spiser? Kanskje jeg må innførelitt større posjon da? Veide 5 hele striper i sta og de veide 66 gr. Hva er vanlig a? Vil ikke overspise på bacon heller, det har aldri gitt meg stopp, bare for å ta med det...

Distrea sa for siden:

vanlig.... Skal man ikke spise til man er mett da ;) jeg syns 1/4 pakke er lite.
Når jeg startet på atkins, spiste jeg nesten hele pakka jeg, miniserte etterhvert som jeg ikke behøvde så mye lenger for å være mett.

Princez sa for siden:

Hmmm.. Jeg spiser bare en og en halv stripe... men da har jeg litt tykt bacon. (Husker ikke hva det heter) Har sett at Nille skriver at to biter holder. Da regner jeg med at hun mener to vanlige lange striper, som er normalt tykke. Kanskje han skal ha litt mer siden han er mann?

Lisbeth sa for siden:

Jeg gjør som deg, MorStine, deler baconet og spiser 4-5 halve skiver.

Lava sa for siden:

Jeg spiser skogsbacon, og det er tykke skiver, men de er ikke store,
av disse klarer jeg spise max 4.. + ett egg.

sma sa for siden:

Jeg også. :)

Iset sa for siden:

Vanlig og vanlig, man skal jo spise til man er mett? Jeg er jo vektoperert og har 5 % magesekk i forhold til deg, men spiser glatt mye mer bacon enn det. :lol:

Lindabtn sa for siden:

Pleide å spise en pakke bacon om dagen i begynnelsen, men etterhvert merket jeg at vekten stod HELT stille,sluttet med bacon og da gikk vekten gjevnt og trutt nedover igjen. Så jeg Tåler ikke bacon så jeg vet desverre ikke hva som er vanlig. Men tåler du det kan du vel spise så mye du vil vil jeg anta :D

Equilibrium sa for siden:

Faste måltidet for meg er en hel pakke bacon, to/ tre egg, 25g meierismør, en tomtat og litt agurk. Alt i Skaldemans ånd!? :D

MorStine sa for siden:

Okei, takk for svar. Ser da altså at det er forskjeller ute og går. Jeg klarer glatt 4-5 hele striper med bacon, har bare ikke vært vant til det. Og nå er jo en sånn stoooor pakke på rull fra sverige bare halvparten så drøy da;) Jeg deler opp i posjoner og fryser ned 5 og 5 halve. Men i går tok jeg hele, ble jo så stusselig få pakker;)

Millsi sa for siden:

Spiser til jeg er mett jeg :p

Nille sa for siden:

Normalt anbefales det 1/2 pakke, dvs. ca 75 - 100 gram med bacon til et måltid. det vil si 4-5 striper alt etter pakketypen. I de pakkene jeg kjøper om jeg kjøper pakke er det 150 gram og 8 tynne skiver. De deler jeg og min kjære. Kjøper jeg hos slakter både ser det ut og smaker bedre. Det er heller ikke så salt som de vakumpakkede. Da går det kanskje nærmere 100 gram pr person.
[font=Comic Sans MS][/font]
Det er ikke farlig å spise mer, men det inneholder en del salt og salt binder vann.......

MorStine sa for siden:

Takk for svar Nille. Da tror jeg at jeg fortsetter med de 5 stripene. Liker dette baconet aller best. Kjøpt i Sverige i storpakke. Snurret på folie i stor rull. Smaker mye bedre enn de småpakkene.

sma sa for siden:

Hva slags type er det? Jeg kan ikke huske å ha sett noe sånt som du beskriver.. :)

MorStine sa for siden:

Det er nok vanlig bacon altså, men jeg skal se på merket jeg. Det er ferskvare og ligger sammen med flesk. Jeg kjøper ferdigoppskåret flesk også, samme pakning, bare tykkere skiver. Handler i Charlottenberg, på Maximat, ligger jo samme forretning på Svinesund.

Poster navnet på det snart...

turbokano sa for siden:

hmm,slenger glatt i meg 150-200g bacon om morraen og 2-3 egg.

Kvark sa for siden:

Det er slik mine måltider også er, men jeg legger også på majone og sukkerfri sennep.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.