Jeg har jo skrevet før at magen har reagert når jeg har spist Ifa ol pga maltitolen. I helga har vi vært i Sverige, på hytta, og i Godisfabrikken har de egen avdeling med sukkerfritt godteri, det har jeg ikke sett/lagt merke til før. Min kjære svigerinne presenterte det for meg:) Problemet var jo bare at det gikk an å spise SÅ mye i forhold til det jeg har vært vant til... Jeg spiste "maange" biter sjokolade med vanilje og vaniljefyll, 3 biter ga kun 1 karb:sikle: Og smågodtet var det jo ikke tellbart med karber i, så vi spiste endel av det også. Men fy F som jeg angret. Jeg joiner herved Smula til å avstå fra maltitolsøtet godis heretter. For maken til magesmerter har jeg vel kun hatt i forb. med fødsler... Og diare:dåne: Mannen og broren min led samme skjebne, så det var ikke mange andre som slapp til på den doen de siste 6 timene av gårsdagen. Er fortsatt litt uggen i magen altså... Dette var det ikke verdt. Kanskje jeg en gang i tiden kan klare å begrense meg til 3 biter... Men til jeg vet med sikkerhet at jeg klarer det avstår jeg:lol:
Ja, er vel redd jeg vil lide samme skjebne når dette er kommet på avstand. Neste gang vi skal på hytta (om 2 uker) er jeg vel ratt innom og kjøper litt igjen... Nå vet jeg hvor mye jeg IKKE tåler:lol:
Oi Oi var min første reaksjon, kan jeg kjøpe sukkerfritt godis i sverige :D Må sjekkes til uken, ja.
Jeg reagerer ikke på litt IFA og noen rader cavalier, men etter å ha dyttet i meg to plater cavalier etter operasjoner og jeg ikke fikk på ketolyse, åh kjære dåne Fikk ikke spesielt vondt eller flydde på do, men sååå mye luft.
når man har nådd målet sitt, det skal vel da ikke være noe i veien for å spise litt mørk sjokolade INNNIMELLOM isteden for dette sukkerfrie som vi bare får vondt i magen av
Er jo det jeg pleier å gjøre, spiser Freia Dark i helgene. Men tenkte jeg skulle prøve noe nytt... Jada, skal holde meg til det jeg er vant til heretter...
Jeg kjenner følelsen så alt for godt! Kastet i meg masse slik godis for et par år siden, og jeg har aldri vært mer på do i løpet av noen timer! I tillegg var vi på hytte med utedo!
Det er vel ikke meningen at du skal "stappe" i deg sjokolade heller :p
Men kose seg med noen biter en lørdagskveld.
Det får i vert fall ikke jeg mageproblemer av. Koser meg med en cavaliersjokolade på lørdager (ikke noe mer eller mindre) og det går helt fint. For min mage er et offer for Maltitol, desverre. Tåler det veldig dårlig.
Men nå har du kanskje lært Stinemor :klem: (eller av erfaring, ikke :p)
Spørs om jeg har lært... Synes liksom ikke 10 sånne små fylte biter var mye, hehe... I forhold til det man dyttet før da... Men OM jeg skal kjøpe det igjen skel jeg ta med meg 3 biter ut i stua og det er det jeg skal spise PUNKTUM!
Hvis jeg er i farta og er sulten, kjøper jeg en sånn Atkins bar med nøtter og sjokolade. Og DEN får man luft i magen av den. Shit! Vet det ikke er snakk om mat her, men en sånn bar er vel strengt tatt ikke mat heller.. blir jo som godis. Men god er den da, det skal den da :) Selvom man går og småfiser resten av dagen :geip:
Jada, det hadde de. Det står oppgitt i posjon. En posjon er 4 ruter sjokkis, det har 1,4 karber. Anbefaler deg til å holde deg til én posjon:p
Blir "fisete" av en pose IFA, men ikke slik som jeg ble i helga, da var jeg rett og slett dårlig og hadde sinnsyke smerter...:rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.