< Tilbake til oversikten

Hvordan VET jeg at jeg får i meg nok fett?

Pusen sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse i en uke nå, og har spist ganske ensidig føler jeg.
Bruker som regel omelett/eggerøre/kokt egg til frokost sammen med bacon eller røkt laks.

Til lunch spiser jeg salat med rømmedressing. (med en del ost og skinke i)
Middag; kjøtt/kjøttdeig med broccoli eller stekt champinong til.

Sliter litt med å spise på kvelden, men har laget med litt ostechips osv...

Er det nok fett i dette? Steker det som skal stekes i smør.

Merker ikke noe spes på buksene mine, men har ikke veid meg ennå (i morgen tidlig).

Noe som kan gi meg en hint om dette virker greit???
Er utrolig dårlig på å lage mat generelt, og det hjelper meg ikke akkurat på denne "kuren" hi, hi.

:)

Pusen sa for siden:

Må legge til at jeg har vært skikkelig "dårlig" enkelte dager med hodepine, ekstrem slapphet osv, men har jo lest at det er helt vanlig:rolleyes:

cathrine sa for siden:

MÅ bare spørre...
Er det Pusen fra slankere...?

Pusen sa for siden:

Nei, jeg er helt ny på all slanking jeg;-) Bare samme nick da sikkert:-)

cathrine sa for siden:

..Helt sikkert..
Måtte jo spørre :p.

Equilibrium sa for siden:

Har selv spist store mengder røkt laks- og ørret. Synes det er utrolig godt!
Den senere tid har jeg hatt vondt for å gå ned noe mer og begynte derfor å lese innholdsdeklarasjonen på noen matvarer jeg var i tvil om. Til min fortvilelse fant jeg ut at røkt ørret er tilsatt sukker!? Så det blir et produkt på "Nei" lista mi!!!

Nille sa for siden:

Det ser fint ut med fettet syns jeg, men ta litt smelta smør på brokkolien/over grønnsakene. Jeg pleier å høvle av meierismør med østehøvel og legge over. Det er knallgodt !

Pusen sa for siden:

Hjelp, smeltet meierismør på brokkolien???? det vet jeg ikke om jeg klarer, men skal selvfølgelig prøve! Tusen takk for svar:-)

Iset sa for siden:

Ååh det er jo såå godt, jeg klarer ikke å spise grønnsaker uten smør lenger, hehe. Min absolutte favoritt er lettkokt rosenkål, delt i 2 eller 4 (etter koking) og så lar jeg masse smør smelte inn i kålen og rører rundt så alt blir dekket. Steker du dette sammen med baconbiter blir det enda bedre. Fantastisk.

Photobscura sa for siden:

Jaaa! Smør til folket :D.
Klart, tanken kan virke fremmed i starten, "alle" "vet" jo at fett er fy! Men når jeg ble vant til tanken på det, så viste det seg at jeg liker fett innmari godt. Og rosenkål med smør; MMMMM! Jeg bruker sikkert en 150 grams tine meierismør på fire-fem dager...!

Grovsnus sa for siden:

Prøv denne linken, her finner du en masse under "Matvaretabell".
Ikke bare fett og protein og carb, men du kan også se at det er masse vitaminer og mineraler i kjøtt.

matportalen.no/

Lykke til og stå på.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag Pusen

Iset sa for siden:

Hehe vi er også storforbrukere av smør. Vi er to voksne og en fireåring, og bruker ca. 2 bordpakninger med setersmør i uka, i tillegg til vel 0,5 - 1 pakke stekesmør. :cool:

Åh, setersmør er så godt! Men überfavoritten er kvitseidsmør, men den er ganske dyr, så det blir bare en gang i blant.

Iset sa for siden:

Jaa, Kviteseidsmør er fantastisk! DEN herlige oransjeaktige fargen da. SIKLE! Jeg kjøper det også heller sjelden pga. prisen, siden vi bruker så mye. Men av og til må jeg unne meg det, det er jo så godt!
Jeg lager forresten ofte hvitløkssmør av setersmør (mannen elsker setersmøret så det er det vi bruker mest). Har masse fersk presset hvitløk i, og en dæsj persille og rører godt sammen, så har jeg det bittelitt i kjøleskapet før jeg tar det ut og ruller det til en pølse og har det i sølvfolie. Bruker det til middagen, over grønnsaker eller kjøtt, og av og til på knekkebrød.

Oh! Har jo nesten avskrevet hvitløkssmør etter at loffskivene føyk, men når jeg tenker etter må det jo bare være dødsgodt på... det meste egentlig! Jeg må spise mer hvitløk :ja:

Iset sa for siden:

Hehe ja sant. Vi bruker vel rundt 4-5 hele hvitløk i uka. ELSKER det. Ikke lukter vi noe heller, tror kroppen er så vant med hvitløken. Nå spiser vi så mye hvitløk at vi desverre ikke lenger kjenner smaken, engang (nesten) så jeg har måttet bruke 8-10 hele fedd i enkelte gryteretter. :eek: Men men, jo mer jo bedre.

Jeg er ei skikkelig smør- og hvitløkskjerring.

nalana sa for siden:

Det med lukta er nok sikkert bare noe dere tror fordi dere er så vandt til det:p

Iset sa for siden:

Trodde jeg også i begynnelsen, men jeg har spurt alle rundt meg (folk som selvsagt sier rett ut hva vi lukter og ikke lukter, hehe) og alle sier de virkelig ikke kan kjenne noe. Til og med min mor og bror som HATER hvitløkslukt og kjenner det på mils avstand sier hun aldri kjenner noe av oss. De eneste gangene vi lukter itt hvitløk er når vi spiser det sammen med raske karber, feks. hvitløksbrød. DA stinker det litt. :p

Tuppen sa for siden:

vet hva iset mener ang det med hvitløk... har noen venner som spiser store mengder med hvitløl nesten daglig.. men kjenner aldri noe av dei... så jeg trodde ikek på de i begynnelsen :lol: så det er faktisk mulig at kroppen blir vant med hvitløken ja!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.