< Tilbake til oversikten

Medisterfarse

Strutsen sa for siden:

Jeg blir litt frustrert av å lese tabeller for å beregne karboinnholdet i et måltid. I to av mine tabeller står det at medisterfarse har mindre enn 1 karbohydrat - mens medisterkaker (har på lavkarbo) står oppført med "skyhøye" 6-7 (husker ikke helt).

Noen som vet hva som er korrekt ?

Har snakket med en slakter, men ingen vil fortelle hvor mye potetmel de tilsetter pr kilo.

Ville vært flott med en avklaring på dette fordi jeg så langt har levd i den troen på at det var lite kh i medisterkakene jeg ofte steker.

Distrea sa for siden:

det var rart, for medisterfarse inneholder mel, er du sikkert på at det ikke er medisterDEIG som har null karber?

medisterdeig = 0
medisterfarse = 6

Strutsen sa for siden:

Hmmmm - nå er jeg neimen ikke sikker på noenting fnis Men hva er forskjellen på medisterdeig og medisterfarse?

Distrea sa for siden:

hehe, lett å ta feil på denne.

Medister- DEIG er ett rent litt grovere produkt, mens
Medister-FARSE er ferdig spedd med mel og krydder, helt ferdig til bruk

Strutsen sa for siden:

Takker og bukker :D

Da må jeg ta en ny prat med slakteren min igjen - for han garanterte meg at det ikke var mel i medisterfarsen - men derimot små mengder glutenfritt potetmel hmmm. Medisterkakene skal jeg i hvert fall holde meg unna en stund :D

Distrea sa for siden:

glutenfritt potetmel er vel også karber? dette er ikke jeg noen mester på;) Spør slakteren din du, for å være sikker. jeg har svart utifra ferdig produkter du kjøper i daglivare forretningen.

Hvis kroppen din tåler å spise disse farsekakene godt, at du fortsatt går ned, eller lever bra, så ser jeg ikke noe grunn til å slutte med de :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.