Lisbeth sa for siden:
Hvordan lager man vaniljesaus/krem av vaniljesausen til Heistad uten melk??
Lisbeth sa for siden:
Hvordan lager man vaniljesaus/krem av vaniljesausen til Heistad uten melk??
sma sa for siden:
Hehe, lager ikke. :p
Nille sa for siden:
Med 50/50 fløte og vann isteden ? Det er iallefall bedre enn melk.. Har aldri prøvd å lage den med bare vann, det blir sikkert en vassen affære !
Eller du kan prøve å lage den med soyamelk, om du ikke tåler melk eller fløte vanlig
Lisbeth sa for siden:
Jeg kokte opp pulveret med 1 dl fløte og 3 dl vann. Får se hvordan det blir når den får avkjølt seg :)
totitten sa for siden:
hvordan gikk det med sausen ?
Iset sa for siden:
Hvis jeg ikke husker feil så har Dingpot en oppskrift på lavkarbo-vaniljesaus her inne? :leter:
Distrea sa for siden:
venter spent:D
Lisbeth sa for siden:
Den ble god (selvom "vanlig" vaniljesaus er bedre) Ellers kan man sikkert bruke soyamelk :)
Iset sa for siden:
:)
Distrea sa for siden:
:D takk, da er den lagret
Smula sa for siden:
Jeg har laget denne flere ganger med halvparten vann og fløte. Synes den er kjempegod!
Det beste er faktisk å bruke 2 dl fløte og 2 dl vann. Da blir den når den avkjøles tykk og litt puddingaktig i konsistensen. Litt bringebær på toppen der da... :p:p
ølmage sa for siden:
Hvorfor ikke lage dem fra bunnen av ?? 5-6 eggeplommer, søtning, vanilje stang/essens. Piskes opp. settes på sval varme. Spe den med fløte. burdejo være bra for de som trenger litt fett..:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.