har gått på den i 3 uker nå.
første uka gikk jeg ned 1,5 kg, men etter det har det bare gått oppover.
skjønner ikke hva je jør feil.
vet jeg ikke får i meg 15 g kb, ligger nok på ti.
har nok spist endel salt.og ost.
men spiser blomkål, salat og brokkoli min 2 ganger om dagen.
ikke brukt noe søtning eller noe sånn søttriggende.
spiser ikke så mye egg, rent kjøtt.
spiser endel ketolyse pølser, og skinke i salaten.er det greit å spise mye pølser?istedefor frent kjøtt?
men har dere noen forslag til åssen jeg kan spise og at det da er helt sikkert for feller.
eks er det lurt å holde seg unna melkeprodukter helt som rømme, fløte og ost?
spise kun grønnsaker, kjøtt, fisk og kylling og stekesmør?
for fett er vel viktig, men får det mest i meg via stekesmørret.
er egg viktig?
he he, dette ble sikkert mye surreskriving, men gir snart opp.
synes det er litt vanskelig å vite hva som er best. har boka og lest den og kikket mye i den, men alikevell føler jeg meg ganske usikker...
Du spiser nok altfor lite. Det har ingen hensikt å ligge på under 15 karber pr dag. Da får du rett og slett ikke i deg nok næring, kroppen din protesterer og samler fordi den tror den sulter. Det er bedre å ligge mellom 15-og 20 karber pr dag.
I tillegg bør du ikke spise så mye salt. Det samler vann og vann veier også ! Du kan godt spise ketolysepølser, men ikke hver dag. Det aller beste er REN mat. Ren fisk, kjøtt, skalldyr, kylling etc, med grønnsaker til. Måltidene skal inneholde både proteiner, fett og grønnsaker (antioksidanter). Du behøver ikke spise mye egg. Og kroppen din trenger heller ikke fløte, ost og rømme. Men du trenger å få i deg mer fett enn det du steker maten i. Hva med avocado, fet fisk (laks), og nøtter f.eks.. Smelta smør på broccolien er jo knallgodt. Og hva med mos av blomkål, smør og en fløteskvett (eller en bit fetaost). Det er også godt til kjøtt eller ketolysepølser. Du MÅ ikke spise egg, men det er en grei fettkilde det også.
Bare du husker proteiner, fett og grønnsaker til hvert måltid går det greitt. Du skal ikke pise deg stappmett, men til du ikke er sulten lenger. Om du ikke orker å spise så mye til hvert måltid, spis heller flere måltider enn å tvinge deg maten.
Hmmm...
Den aller letteste måten er å gå inn i journalene til De Flinke (f. eks. Nille) og kopiere dagmenyene deres.
Ellers, tar du vitaminene, ketolysetablettene? Drikker du nok vann? Når du sier ost, veier du den, har du peiling på hvor mye det er? Husk (selv om det står null i tabellene her inne, det er feil!) det er 3-8KH per 100g ost!
IHHT Atkins induksjon er 75 g ost per dag ok. 6ss fløte, rømme, totalt.
Det der stemmer vel ikke helt...? Det finnes noen oster som har høyere karbeinnhold (en del av ostene på Lidl, f.eks har jeg funnet ut :(), men vanlig norsk gulost skal være karbefri, men det kan likvevel være greit å telle fra 0,5 til 1 gram karb per hundre gram ost.
Hvordan det kan være 3-8 gram karbohydrater i all ost skjønner jeg ikke helt. Tine, f.eks, har blitt dødsnøye på varedeklarasjoner de siste årene. Men mulig jeg har gått glipp av noe...?!?!
En ting er kjemperart. I matvaretabellene for ost her inne står det generelt 0g KH. Søker du på Jarlsberg i USA, så får du 0,95KG per 28g.
Det er større krav til testene der borte. Gouda og American cheese sier det 2KH per 28g i usa.
Euroshopper gulost her har mindre enn 0,1 karbe per 100 gram. First price sin har ørlite mer. De smaker helt likt som Tine sine oster, men har mindre karber og koster mindre :D
Hmm, pussige greier.. Men jeg stoler på det som står på ostepakken, og står det 0 karber så regner jeg 0-1 alt etter hvor mye jeg spiser.
Kan det være at de teller med noe som vi ikke teller..? :confused:
Er det under 1 karb (dvs. f.eks. 0.95 gram karb) pr måleenhet er de ikke pålagt å merke varen med det. Den merkes derfor med 0. Det er derfor vi anbefaler å alltid regne 1 karb uansett.
I Norge er det under 1 gram pr 100 gram som er grensen . I USA er det muligens under 1 gam karb pr oz (unse) som er grensen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.