< Tilbake til oversikten

Indis pestovariasjoner

indi sa for siden:

Deler Indis pestovariasjoner med dere jeg, er veldig glad i pesto, mest på salat. Veldig lettvint å bare dælje ingrediensene i hurtigmikseren, og pesto holder seg jo en stund og! Grunnen til at jeg lager selv, er at de du kjøper i butikken inneholder sukker... Helt unødvendig og bare teit!

Vanlig pesto
100 g pinjenøtter
En basilikumplante, napp av bladene
To hvitløksfedd
20-30 g parmesanost
God olivenolje, omtrent 1,5 dl.
Litt salt

Persillepesto
100 g pinjenøtter
2 pakker persille eller en stor bunt, med stilker. (Hvis den må vaskes, pass på å riste den tørr, og tørke med tørkepapir, er det for mye vann i pestoen vil den mugne!)
To hvitløksfedd
1 rød chili
20-30 g parmesanost
God olivenolje, omtrent 1,5 dl.
Litt salt

Myntepesto (Min favoritt!)
1 stappet kopp med mynteblader
2 vårløk
2 grønne chili
1 hvitløksbåt
1 ts salt
1 ts splenda
1 ts garam masala
En halv presset sitron
To ss vann

Denne er jo strengt tatt ingen pesto da, men den likner veldig, grønn og deilig:D. Har en sånn søt-sterk-smak, frisk og deilig!

trillian78 sa for siden:

Prøvde nettopp den myntepestoen. Yummi! Kjempegod! Den gikk rett inn i oppskriftsboka mi! Jeg bytta ut vannet med olje... Tenkte at den holder lenger i kjøleskapet da... Også rista jeg pinjekjernene. Delte pestoen i to og prøvde å ha litt parmesan i den ene halvdelen. Ble godt det også!

Denne pestoen funka også i rømmedressingen min. 1 ts myntepesto og 1 ts sæterrømme. Namnam! (Originalen er 1,5 ts rømmedressing og 0,5 "klassisk" pesto)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.