< Tilbake til oversikten

"Slankemytene som ikke er sanne"

tnutt sa for siden:

www.side2.no/helse/article1577796.ece

Her står det en en fin oppklaring av myten om at karbohydrater gjør deg tykk. Myten står som pkt nr 5 og settes raskt på plass av at "all mat inneholder karbohydrater".

Det er godt at nettavisene passer på så ikke folk begynner å tro på hva som helst.

Eilan sa for siden:

:lol:

Begod sa for siden:

www.yeye.no/helse/article1567239.ece

Ja,ja det spørs om ikke nettavisen burde sjekket kildene sine bedre.

Iset sa for siden:

Jøss, det der var direkte umodent skrevet, veldig useriøst. Ikke alle er enig i at Atkins og andre lavkarbo-filosofier er det sunne, men å ordlegge seg slik som over her vitner om useriøsistet på høyt nivå.

Photobscura sa for siden:

Er det MULIG? Selv om jeg i utgangspunktet er enig i at storparten av de andre "diettene" som ramses opp er latterlige, så viser vinklingen hennes ikke annet enn synsing og null research. Alle kan vel finne på en artig artikkel og late som om man har faktaene på bordet, særlig når det skrevne ord på en eller annen mirakuløs måte blir sant så fort det leses av noen utenomforstående. Herregud. Tipper journalisthøyskolen (dersom hun har gått der) gir grunnlag for like god kunnskap om dietter som pluss minus hundre tusen nøye oppfulgte pasienter :rolleyes:. Jeg blir matt...

Nicpins sa for siden:

:lol: AT DET GÅR AN!!! Salige er de enfoldige, for de skal visstnok arve et eller annet... Usj, man kan bli så møkk lei alle tabloidfremstillingene av kosthold noen ganger, at...at...grrr...!!!

sma sa for siden:

Det er ikke en norsk journalist som har skrevet denne artikkelen. Den er hentet fra en amerikansk blogg der en doktor (!) har funnet ut at hun skulle avlive mytene.

madelynfernstrom.ivillage.com/health/2008/01/food_myths_that_will_shock_you.html

Legg merke til hva som står i margen på høyre side i denne bloggen:

This Blog is designed for educational purposes only. You should not rely on this information as a substitute for personal medical attention, diagnosis or hands-on treatment.

DET har ikke norske side2 fått med seg. Jeg ble faktisk så provosert av artikkelen at jeg sende en ris-mail til side2 ang denne artikkelen. :rolleyes:

nalana sa for siden:

Så flott at du tok deg bryet!:)

sma sa for siden:

Uff ja, det må da vel være grenser for hva folk skal akseptere! :mad:
Blir spennende å se om jeg får noe svar tilbake da.. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.