Jeg har nå gått på ketolysekuren i ... tja... er vel tre uker nå. Vekta tikker sakte men sikkert nedover og jeg har det helt topp om dagen. Har mye mer energi enn jeg har hatt på lenge....
Så til saken... Jeg opplever også økt lyst på sex :) Ikke at det er et problem men jeg begynner liksom å tenke hva grunnen til det kan være....
Har så langt kommet til tre alternativer:
Alternativ 1: Fordi jeg rett og slett føler meg i god form og er i psykisk "balanse"
Alternativ 2: Hormonene i kroppen begynner å komme tilbake i mer normalt gjenge allerede (har PCOS)
Alternativ 3: Jeg spiser avsindig store mengder egg for tiden. I mitt gamle kosthold var egg nesten 100% fraværende....
Trodde jo dette med egg = kåt var en gammel myte.... men nå begynner jeg jammen å lure :D
Flere som opplever dette....:confused: Og kanskje til og med noen vet grunnen :confused:
Hilsen fra nyforelskede lille meg...hehehe :o
(forelsket i samme gamle mannen altså...hihi)
I tillegg til alternativ 1-3 så kan det jo hende at forbrenningen din har gått opp, blodsirkulasjonen er bedre (er du varmere på hender og føtter kanskje?), det gjelder jo til alle ekstremiteter det da :D:D
Ellers, dere får kose dere...:p
Men det er helt sikkert en kombinasjon av det du nevner. Og i tillegg er du i ferd med å lykkes, og det gir jo selvtillit. Og du merker endring i hormoner og får nytt overskudd.
Hei
OK katten er sluppet ut av sekken. Ketolysekuren medfører økt libido både hos menn og kvinner. Årsaken er som sexlysten - sammensatt. Men en vesentlig faktor er en rask normalisering av kjønnshormonbalansen.
Den økte energi og det at man ikke er oppblåst i magen og føler at kroppen igjenn fungerer er viktige elementer.
Vennlig Hilsen
Torkil:):):)
:heia:Ikke kjent noe til dette enda, men kjenner at jeg gleder meg til den bivirkningen kommer.. Tror sambo gjør det samme...:spent:
:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.