Jeg er ny her og helt ny med Atkins. Startet søndag og har siden da gått ned 5,7 kilo.. Hvordan er det mulig?
Jeg spiser godt, er mett og får i meg ca 1400-1900 kcal om dagen (hvordan skal jeg få i meg mer? er jo mett hele tiden) Ligger på 19-21 karbohydrater om dagen.
Er dette ok?
Har ikke sluttet helt med kaffe, er nok litt avhengig, men bytter ut mer og mer med koffeinfri.
På sikt skal jeg ned 20 kilo, men håpet var 12-15 til sommeren. Er dette et altfor høyt mål? Jeg vet jo at mye vann forsvinner i begynnelsen, så et fortsatt vekttap som de første 5 dagene er jo helt urealistisk. Og vel heller ikke sunt.
Håper noen kan komme med noen innspill. Er helt fersk i dette :)
Hei!
I 2002-boka sier Atkins at du godt kan ligge på 2400kcal (kvinner) eller 2800kcal (menn) i induksjonen. Så om du er sugen/sulten/svimmel/kvalmen, så er det viktig å få i seg mer mat! Tilskuddene er også viktige.
Ellers er karboene dine helt perfekte!!!
:D:D:D
Ja nemlig, derfor sa jeg det med SNATT og sånn. Det er mange som går i GR-modus og sulter seg i induksjonen og da blir det jo bare feil! Kroppen skal IKKE i sultemodus, den skal i "forbrenne fettvev"-modus...
Hei!
Jeg er også helt nybegynner... Startet induksjonen på mandag - og fram til i dag har jeg gått ned 3 kilo. Veldig stolt! Er litt sliten og blir fort svimmel - men holder meg under 20 g karbohydrater hver dag.
Hei:)
Så kjempeflott da!!! Heldigen du!!!
Kan jeg få spørre om hva frokost, lunch og middag består av?
Også et spørsmål, siden det bare er 8 karbohydrater i et knekkebrød, kan jeg da spise et til frokost med norvegia på?
wow 5.7 kg .... godt med sånn kick start ja- lykke til videre :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.