Lavkarbosnuppa sa for siden:
Noen som har forslag til noe søtt og godt som ikke setter deg ut av ketosen? Finns det sukkerfri is i Norge enda?
Lavkarbosnuppa sa for siden:
Noen som har forslag til noe søtt og godt som ikke setter deg ut av ketosen? Finns det sukkerfri is i Norge enda?
eriksen sa for siden:
Finnes flere typer sukkerfri is, bl.a. har Diplom-Is en sukkerfri vaniljeis som selges i esker á 0,8 l (400 g), og den er jeg selv veldig glad i!
Den er søtet med laktitol og sukralose, og har 15 g karbohydrater/100 g, så hvor lurt det er mht ketose vet jeg ikke... De fleste av karbohydratene er vel sukkeralkoholer og kostfibre (har 12 % kostfiber) riktignok.
Ellers har også Hjem-Is lett/sukkerfri is, men jeg vet ikke om de kjører på denne tiden av året...
nordlandsjenta sa for siden:
gele fra heistad går ant når man vil ha noe søtt... den kan man også bruke til å lage fromasje...
eller en god hjemmelaget smoothie...:)
terry sa for siden:
Jeg lagde marsipan og kransekakestenger i jula. Det var rågodt! :)
Innholder er mandler, splenda og eggehvite. Men det blir jo fort litt mye splenda og nøtter da. Men om man klarer å holde seg til litt om gangen er det jo søtt og godt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.