< Tilbake til oversikten

Nannahs beste brød!

Nannah sa for siden:

Etter masse prøving og feiling har jeg kommet fram til denne kombinasjonen...
brødene blir nydelige! Henger fint sammen og er kjempegode på smak.
Har du ikke investert i silikonbrødformer så løp og kjøp!! De er supre!!

200 g solsikkekjerner
100g kli
50g soyaflokker
100g valnøtter
4 toppede ss wey protein
4 ss glutenmel
4ss linfrø
50-100 g mandler
1toppet ss bakepulver
1 boks cottagecheese
1boks sæterrømme
150g revet jarlsbergost
12egg

mal halve mengden sosikkekjerner og mandlene til grovt mel...hakk valnøttene grovt...kjør cottagecheesen glatt m stavmixer i bakebollen sammen med eggene...tilsett alt det andre.
Ha i silikonformer...trenger ikke smøre lr noe
Jeg brukte to former, men de ble ganske så fulle!! Brødene hever faktisk ..Så tre er kanskje best.
Stek på 175 i 1t 20 min.

Jeg bruker ikke salt i ...jarlsbergosten gir den rette smaken og er mye bedre i deigen enn norwegia.

hele oppskrifta har ca 100karber om du velger det økologiske solsikkefrøet..
Glutenmel og soyflokker fåes i helsekosten

Annemora sa for siden:

Det høres jo helt nydelig ut :); men 100 karbohydrater fordelt på to brød blir vel relativt mange pr skive? :confused:

sirimor sa for siden:

Hei Nannah:)

Denne skal jeg jammen prøve i helgen, takk skal du ha:D

Hjørdis sa for siden:

Jeg bakte mitt første brød etter oppskrift her inne i går. Det var lollipoppbrødet.(Tror jeg det kaltes). Ble godt og har kost meg med brød og masse pålegg i går kveld og til frokost i dag:). Har fri i helgen og lyst til å bake mer, brødet ditt høres også spennende ut, sikkert litt annen smak. Vet du om det kan fryses?

Nannah sa for siden:

jeg får 30 skiver av et brød...men lager du tre brød...blir det færre karber:)

Nannah sa for siden:

Bakte tre brød i dag...de blir litt lavere men det blir 33 karber pr brød bare da og ca 1 karb pr skive (ca 30 skiver)

Hjørdis sa for siden:

Kan du fortelle meg hva wey-protein er for noe:confused:. Tenkte jeg skulle ha en bakedag i dag, men er usikker på hva dette er og hvor jeg får tak i det. Brødet ditt høres så godt ut:)

Nannah sa for siden:

det får du på helsekosten står formel 80+10 nøytral..tror jeg på boksen...smaker ikke no og nesten karbefritt...men du kan godt bruke soyaprotein også:)

Hjørdis sa for siden:

Takk for svar:). Da skal jeg på kjøkkenet og bake brød, har soyaprotein i skapet så det vil bli brukt. Kjøpte inn resten av ingrediensene på lørdag, men oppfattet ikke dette wey greia da:p Gleder meg:D

Nannah sa for siden:

Oi glemte visst å si at det er myseprotein:D

Hjørdis sa for siden:

Hei.
Må jo gi en tilbamelding på brødet ditt:). Nå kjørte jeg alt det tørre i blender, fikk ikke med meg at noe skulle være helt, men noe blir grovt uansett, . . . og til saken, brødet er kjempegodt:D, nydelig med og uten pålegg. Det hever bra, er saftig, henger sammen, blir definitivt bakt mer her i huset. Nå gjenstår det bare å se hvordan det er etter en tur i frys'n. Så tusen takk:spisesnak

MorStine sa for siden:

Abonnere til jeg får handlet ingredienser...

Kaffe sa for siden:

Dette må jeg prøve! Takk for fin oppskrift :)
Prøver i morgen, så gir jeg tilbakemelding :D

lucifine sa for siden:

abo

Mangler noen ingredienser men denne ser knallgodt ut!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.