Jeg har lyst på Atkins bok(a) for å lese om vedlikeholdningsprogrammet siden det var bedre beskrevet her, men ser at det er flere bøker. Hvem av de anbefaler du for å lese om vedlikeholdningsprorgrammet? Og går det for det samme om jeg går på ketolyse sitt vedlikeholdningsprogram eller atkins sin?
Ketolyse har egentlig ikke noe vedlikeholdsprogram, Torkil Andersen anbefaler å gå over til å spise etter f.eks Dr. Lindbergs anbefalinger.
Om du skal kjøpe Atkins-boka, så bør du kjøpe den nyeste Dr. Atkins New Diet Revolution fra 2001, om jeg ikke husker feil. Ikke kjøp den norske boka, selv om den er trykket for ikke så lenge siden, så er det av en eller annen grunn en mangelfull oversettelse av utgaven fra tidlig nittitall. I så fall, så er forumet et godt sted å fylle hullene. Men om du ikke har problemer med å lese engelsk, så kjøp den jeg anbefaler :)
Det er utgavene f.o.m 2002, - helst den som er trykket i 2003 som er den korrekte (Den oransje med blå skrift utenpå).
Den norske er som P sier for det føste feil oversatt, og så bruker den Atkins 1992/1999 utgave som grunnlag. Og Atkins kom med MANGE endringer i 2002 utgaven...... 2003 utgaven er i tillegg mer "europeisk" i mål og vekt. :)
DR. ATKINS' NEW DIET REVOLUTION
Undertittel: THE NO-HUNGER, LUXURIOUS WEIGHT LOSS PLAN THAT REALLY WORKS!Forfatter: Robert C. AtkinsForlag: Ebury PressFormat: Heftet, Språk: Engelsk Utgitt: 200301, Antall sider: 560Opplag: NEW ED, Vekt i gram: 369ISBN10: 0091889480ISBN13: 9780091889487
Takk for supre svar og god hjelp! :) Nå er bøkene bestilt, og den ene skal lånes på biblioteket.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.