< Tilbake til oversikten

Atkins-boka

Liiiz sa for siden:

Jeg har lyst på Atkins bok(a) for å lese om vedlikeholdningsprogrammet siden det var bedre beskrevet her, men ser at det er flere bøker. Hvem av de anbefaler du for å lese om vedlikeholdningsprorgrammet? Og går det for det samme om jeg går på ketolyse sitt vedlikeholdningsprogram eller atkins sin?

Liiiz sa for siden:

Og hvilken av bøkene til Lindberg? Hvem av metodene tror dere funker best; atkins-, ketolyse- eller lindbergs vedlikeholdsprogram?

Photobscura sa for siden:

Ketolyse har egentlig ikke noe vedlikeholdsprogram, Torkil Andersen anbefaler å gå over til å spise etter f.eks Dr. Lindbergs anbefalinger.

Om du skal kjøpe Atkins-boka, så bør du kjøpe den nyeste Dr. Atkins New Diet Revolution fra 2001, om jeg ikke husker feil. Ikke kjøp den norske boka, selv om den er trykket for ikke så lenge siden, så er det av en eller annen grunn en mangelfull oversettelse av utgaven fra tidlig nittitall. I så fall, så er forumet et godt sted å fylle hullene. Men om du ikke har problemer med å lese engelsk, så kjøp den jeg anbefaler :)

Nille sa for siden:

Det er utgavene f.o.m 2002, - helst den som er trykket i 2003 som er den korrekte (Den oransje med blå skrift utenpå).

Den norske er som P sier for det føste feil oversatt, og så bruker den Atkins 1992/1999 utgave som grunnlag. Og Atkins kom med MANGE endringer i 2002 utgaven...... 2003 utgaven er i tillegg mer "europeisk" i mål og vekt. :)

Liiiz sa for siden:

Takk for svar! :) Hva med Lindberg da, hvem avv bøkene hans?

Liiiz sa for siden:

Nille, var det denne boka til Atkins du mente?

DR. ATKINS' NEW DIET REVOLUTION
Undertittel: THE NO-HUNGER, LUXURIOUS WEIGHT LOSS PLAN THAT REALLY WORKS!Forfatter: Robert C. AtkinsForlag: Ebury PressFormat: Heftet, Språk: Engelsk Utgitt: 200301, Antall sider: 560Opplag: NEW ED, Vekt i gram: 369ISBN10: 0091889480ISBN13: 9780091889487

Nille sa for siden:

:ja: Den er det ja..... Noen utgaver har mørkeblå skrift på den oransje, men det er rett type fra 2003 !

Liiiz sa for siden:

Takk for supre svar og god hjelp! :) Nå er bøkene bestilt, og den ene skal lånes på biblioteket.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.