< Tilbake til oversikten

Er dette noe for meg? Trenger råd!

Dansende Fjær sa for siden:

Hei!
Er ganske ny inne på disse sidene, men har lenge vært inne og lest en del. Har Skaldemanns bok, har lest den 2 ganger, den ligger stadig oppslått på stuebordet... Synes alt det han skriver er fortreffelig, og høres virkelig logisk og sant ut.
Satte derfor igang, spiser fett og veldig lite karbohydrater. Rundt 15-20 g om dagen, etter egen utregning. Har stort sett spist slik siden oktober - november. Gikk ned et par kilo i starten, og var fornøyd! Men nå har jeg lagt dette på meg igjen, men synes jeg spiser riktig. :confused::confused::confused:
Leser her inne at ketolysekurern og evt Skaledeman ikke egner seg dersom man skal ned bare 5-7 kilo. Er det derfor det ikke funker på meg? Veier 68-69 nå, hadde vært fornøyd med 63-64.
Bør kanskje få med at jeg trener litt, litt aerobics + litt trimsykkel hjemme i stua.:D
MEN, nei, har ikke merket noe forbedring på mageflesket....
Noen gode råd? :eek:
Har ikke lyst til å gå over på sulte-meg -ihjel-kurer a la Grete Roede heller. Frukt, grønnsaker, brød... nei takk... Har funnet meg fint til rette med å spise lite karber, bruker litt fløte i kaffen, da, men...
Sukk...

Sol sa for siden:

Har vel ikke akkurat noen gode råd, for jeg "sliter" litt med det samme. Ønsker meg ned 5-6 kilo, men disse kiloene vil ikke gi seg så lett, ketolysekur i en måned til tross. Det er kanskje noe med at kroppen min er ganske fornøyd som den er, og at jeg også burde være det...

Likevel,- jeg opplever lavkarbo-kostholdet som veldig behagelig og riktig. Går aldri sulten nå om dagen, og har heller ikke sprekker med overspising av ymse slag pga lavt blodsukker. Og vekten går ikke opp, heller ørlite ned, Tenker at dette er godt for kropp og sjel. Om ikke leve i ketose for ever, så i hvertfall ganske så lavkarbo.

nettan sa for siden:

Er nok litt i det dere begge skriver her.. Dere er ikke overvektige ;).

Megvel sa for siden:

Hva er bmi hos dere to som lurer?

Selv begynte jeg rett rundt/over BMI 25 da jeg begynte, og jeg går bare ned (etter et knallhardt platå på GR-mat!) på nær Nilling (atkins induksjon).
For eksempel kunstig søtstoff var partystopper for meg.

Sol sa for siden:

[quote=Megvel;395554]Hva er bmi hos dere to som lurer?

Min BMI er 25. Men som sagt så gir jeg meg ikke med det første. Dette kjenns bra uansett, og kanskje det løsner litt utover senvinteren.

Ellers har du ( meg-vel)fått meg til å tro at Cocousa er tingen, også for meg. Må få tak i jomfru-utgaven som har vært utsolgt sher en stund. Skal visst komme til fredag...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.