< Tilbake til oversikten

Hva er dagens middag?

Safir sa for siden:

Jeg er litt matlei for tiden, og kunne trenge en dose inspirasjon :)! Om vi kunne skrive ned hva vi skal ha til middag (med link til oppsrkift om det finnes), så kan vi kanskje få litt idéer fra hverandre.

Safir sa for siden:

I dag blir det ikke middag (omgangssyke), men i går hadde vi:

Nygrillet kylling fra Spar
Godt krydret sopp stekt på svak varme med masse smør. Litt fløte på slutten.
Stekt asparges.

Gunhild sa for siden:

Vår middag i dag besto av følgende:

Salat med kinakål, paprika, agurk, vårløk og noen osteterninger.
Kjøttdeig med krydder, 2 ss. baconost og litt fløte (ca 1 dl tenker jeg)
Eggehakk med gressløk.

Jeg spiste dette blandet sammen "i ei smørje" med en par ts med rømme og litt krydder på:)

Denne blandingen hørtes for meg egentlig ganske merkelig ut..... med du verden... det smakte utrolig godt sammen :D

(Resten av familien spiste brødskiver med kjøttblandingen eller brød med eggehakk og salaten ved siden av med dressing)

Sheena sa for siden:

Prøv dette da vel :)

forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=395462#post395462

Jeg elsker også biffsnadder (biffstrimler stekt med løk, paprika, sopp e.l.). Blomkål og brokkoligratengen som kan kjøpes frossen i poser er veldig god som tilbehør.... Og ikke minst:

Ovnsbakt laks:
legger skinn- og benfrie laksefileter i alufolie. Har i smør, salt, pepper og gressløk. Bakes i ovnen i 10-12 min på 200 grader. (pleier å pakke de en og en) NYDELIG! tilbehør etter ønske.

Tusta85 sa for siden:

Tomatsuppe og egg.

Safir sa for siden:

Denne tråden lover allerede veldig bra :)

Millsi sa for siden:

I dag ble det svinestrimler med løk. Stekt litt først og så hadde jeg opi en pakke kremost naturell og en dæsj fløte :D NAMMENAMM!!! Hadde masse deilig grønt ved siden.

KW87 sa for siden:

Gårdagens middag:

1pk kjøttdeig
1pk rømme
6skiver bacon delt i biter
En liten dæsj fløte
Masse krydder
Brokkoli,og event salat

Stekte først kjøttdeig som jeg krydret veldig godt. La den til side og sprøstekte bacon.
Når den var ferdigstekt blandet jeg alt i stekepanna og lot det koke opp!

Mmm:)

Smula sa for siden:

Nå er det jo et helt eget oppskriftsforum her da, med en et eget underfora for middagsmat. Finner du ikke noe der, så vet ikke jeg...

Men jeg hadde brocolli og blomkålgrateng og stekt laks i går. Namnam.

megselv sa for siden:

Super tråd :D
Jada man kan lete og titte på oppskriftsforumet, men leser gjerne hva folk spiser hver dag for å få inspirasjon :D

Siljevi sa for siden:

I dag skal jeg lage fylt squash, fyll blir små biter av kylingfilet og sopp. Gartineres i ovenen med ost på toppen:) Aldri laget det før, men håper det blir godt!

MorStine sa for siden:

I går hadde vi Hypers ostelasagne med blandet salat til. I dag skal vi ha Isets kyllinggryte med ostesaus og karri med blandet salat til.

Iset sa for siden:

Ja hva blir det? Har hele fryseren full av laksefilet, kyllingfilet, koteletter, biff og kjøttdeig ... Må bare velge noe. :lol:
Tror faktisk jeg skal lage pestomarinert laksefilet med salat og kikerter til.

bergeland07 sa for siden:

I går hadde jeg ferdigstekte kyllinglår m. wooka grønnsaker,hvitløk og chili.Helte en god dæsj fløte over grønnsakene til slutt.:)I dag blir det stekte koteletter m.blomkål/sellerirotmos og peppersaus(ferdig fra Toro).;)I morgen vil jeg ha torsk i form:Kok opp en kartong fløte med et beger baconost+evt.chili el.andre krydder.Broccoli og blomkål+purre kokes til det er mørt.Legg torskefileter i bunnen av en ildfast form,strø på ost,i ovn,200 c. i 20min.:D BON APETIT:p

Iset sa for siden:

Det blir forresten fløtestekte nakkekoteletter, fra en oppskrift her inne. Nam! Da slenger jeg sopp, løkbåter og paprikastrimler i formen og serverer kikerter.

Distrea sa for siden:

Strekt kjøttedig med baconbiter i, lagt i form med litt ost på, så bomkål brokkoli gratengen til eldorado og ost på toppen igjen. Veldig godt og VELDIG enkelt:p

Lava sa for siden:

Kyllingfilèter, rømme, smør, hvitløkpepper, rødløk, auberginer
alt i idlfast form, 180 grader, 1/2 - 1 time i ovn, alt ettersm.
servert idag med brokkoli, ellers salat.
Steker 4 stk, og har mat i flere omganger, spiser en hvert måltid,
holder seg bra i kjøleskap et døgn (eller to)

Mayella sa for siden:

I dag blir det kyllingfilet med fløtegratinert blomkål og brokoli (rester fra i går)

martefie sa for siden:

Finnbiff med blomkålmos, gratinert rosenkål og noe andre grønnsksgreier jeg ikke har bestemt ennå. Pottit til svigerfar.

Max sa for siden:

Ovnsstekt urtemarinert laksefilèt, kokt brokkoli og stekt blomkål-"ris", med en dæsj rømme attått :) Mannen får et par små pottitter attått ;)

sma sa for siden:

Fløtegratinerte nakkekoteletter :sikle:

Ignite sa for siden:

Koteletter med saus alà Nalana :-) Og et par dusker broccoli.

Safir sa for siden:

Her var det mye godt!

I dag var det enkel og digg middag.

Lagde blomkålmos ala Iset (hadde i basilikumblader før jeg kjørte stavmikseren) av et blomkålhode med masse hvitløk, litt fløte, smør og fetaost. Blandet i revet skinke og gratinerte med ost på toppen.

Safir sa for siden:

Jeg har fått masse inspirasjon av denne tråden allerede :). Jeg har og søkt mye i oppskriftsdelen, men det er interessant å se hvordan andre setter sammen sine ketolysemiddager.

Ciss sa for siden:

Stekte kyllingfileter med broccolli og smørstekt sopp, paprika, vårløk og stangselleri. Tok av grønnsaker til meg selv som ikke spisermeieriprodukter om dagen og kokte ut grønnsakspanna med fløte til ungene. Ungene fikk ris til og jeg en smørklatt på som erstatning for fløtesausen.

Linn H sa for siden:

Pinnekjøtt!!! mmmm mmmm mmmm gleder meg som en unge

Gerd sa for siden:

:sikle:

beate sa for siden:

Et lite spørsmål fra en som er usikker: Spiset du hele pakken med kjøttdeig i ett og samme måltid?

Safir sa for siden:

Burgere av kyllingkjøttdeig (med ost og paprika i) stekt på grillen :).

1 stk. Mama Lupes tortillalefse til meg
Salat og rømme

Max sa for siden:

I dag ble kyllingfilèt med stekt sopp, squash og litt minimais. "Saus" ac CF, litt hakket, stekt sopp og ost (man tager hva man haver ;) ).

Safir sa for siden:

I går var det taco :sikle:!

Gunhild sa for siden:

I går spiste vi sen middag... bare jeg og mannen, så da kunne vi spise noe som var litt sterkere enn det vi spiser når datteren vår også spiser samme som oss.

Vi spiste stekt kyllingfilet i biter med masse kylling og tandorikrydder. Når det var stekt hadde vi over fløte som fikk surre seg tykk i panna. Ved siden av spiste vi blandet grønn salat med osteterninger.... namnam.... ;o)

megselv sa for siden:

Idag skal vi ha ytrefileet av okse som vi strimler steker og har i løk, paprika og sopp, krydrer godt og tar i litt fløte.
Ostegratinert blomkål ved siden av :nam:

megselv sa for siden:

Du bruke mama lupes, eller?

Millsi sa for siden:

I dag ville ungene ha grøt,og siden jeg er en smuule lei av smørgrøt ble det løvbiff! Stekte 2 stk med smeltet ost på. La paprika,tomat,agurk og squash omellom og NØØT det!! Deilig løvbiffburger :D

megselv sa for siden:

Idag ble det pizza :D
Soyaproteinbunn og kjøttdeig på meg og ferdig bunn med pølsebiter på mann og barn.

lillelisbeth sa for siden:

Kyllingfilet skåret i biter med stekt løk, paprika og sopp med fløte over tilslutt. Masse krydder...

Safir sa for siden:

Ja :)

Spiste en i går og, med grillet scampi, asparges, fetaost og rømme.

Safir sa for siden:

I dag hadde vi gjester.

Vi grillet (har grill under tak på verandaen) marinert kyllingfilet og scampi. Vi hadde salat med hjemmelaget pesto og pasta (til de andre), søt chillisaus (også til de andre :D) og fetaost til. Kjempegodt!

megselv sa for siden:

Må nok bare bestille meg da :D
Kan man fryse de?

Safir sa for siden:

Ja, og de er omtrent like gode synes jeg :)

Iset sa for siden:

Parmesankylling med stekt sopp og blomkålstappe.

MorStine sa for siden:

Nakkekoteletter, fløtestekte etter oppskrift herfra, skal vi ha i dag har jeg tenkt. Vært i Sverige i helga og virkelig fått fylt opp fryseren:)

megselv sa for siden:

Tyrkiske kjøttboller og moset blomkål kokt leeeeenge med fløte :D

Princez sa for siden:

Hiver meg på.. Blåkveite med smør/fløtesaus og kokt brokkoli... Hadde så lyst på fisk!

megselv sa for siden:

Idag blir det
Stekte kyllingfileetbiter med masse sterkt krydder, stekes med sopp og løk. Har i litt fløte, rømme og philadelfia og koker litt.
Legger smørdampede blomkålbuketter i en ildfast form og heller kyllingen og sausen over og gratinerer med ost.

MorStine sa for siden:

Flesk og "duppe", tilbehør blomkål og brokkoli. Poteter og tomatbønner til ungene...

upsidaysi sa for siden:

vi hadde løvbiff og brokolistappe...

lillejill sa for siden:

hvor lang tid tok det å kvitte seg med kiloene?

Gunhild sa for siden:

Må dra frem igjen denne tråden..... Var veldig glad i denne i begynnelsen.... og nå trenger jeg litt insp. innimellom så derfor kjekt å bruke denne :)

Mitt bidrag.......

I dag har vi spist (mengdene er til en familie på tre, to store og en liten):

1/2 liten hodekål (finstrimlet), litt paprika (1/4) og vårløk (3 stk små)woket lett i en panne med smør. Har over et par ss med fetaostterninger når grønnsakene er ferdige.

Saus (kald) laget av 3ss rømme, 20-30 gram majones, 1 ss sennep (hurra, det har kommet en uten tilsatt sukker) og masse løksalt eller løkpulver og seltin.

Hadde hjemmelaget krydderkarbonader/kjøttkake med dette som tilbehør.

Resten av familien spiste med fullkornsmakaroni ved siden av.

Meeeeeget god middag:D

StineK sa for siden:

Bra tenkt, Gunhild :)

Biffsnadder med løk, paprika, broccoli og 1dl fløte. Og 300g biff. Blir sikkert 3 måltider til meg dette.

supha sa for siden:

Nakkekotletter med spinat og kantarellfløtesaus.

Princez sa for siden:

Torskerogn (fersk) med rømme og grønnsaker! :)

supha sa for siden:

Åhh, pleier å blande rødløk med rømma. Rogn er gøtt:D

Gunhild sa for siden:

I dag har vi spist noe så enkelt, men dog så utrolig godt, som tacosalat.

Bruker vanlig blandet grønn salat, tacokrydret kjøttdeig (bruker krydder fra glass og 1/2 glass firstprice tacosaus) med masse ost, litt rømme og litt mer tacosaus.

Fredagskooooos:D

Pearl sa for siden:

Idag hadde vi kjøttdeig stekt med løk og sopp i meierismør. Hadde oppi en boks med tomater og basilikum, en god fløteskvett og litt creme fresche, paprika og minimais. Servert med broccoli. Stor suksess både hos datter og morfar.

Georgine sa for siden:

Jeg laget en stor ketolysepizza og frøs ned halvparten i biter :D

Romle sa for siden:

"lasagne" og salat

StineK sa for siden:

Jeg også! Nam, nam... :spisesnak

Safir sa for siden:

Jeg dytter litt på denne. Etter to omganger med omgangssyken er jeg så matlei. Selv om det er en stund siden nå, blir jeg fortsatt kvalm av ting jeg likte før jeg ble dårlig. Kjedelig...

Men i dag har jeg laget noe godt til lunsj, som blir middag da jeg ikke rekker det i dag.

Jeg laget salat med skinke, feta, isbergsalat, agurk, avokoado, noen cherrytomater, litt stangselleri toppet med sprøstekt bacon.

Det som gjorde det så godt var dressingen. Jeg pisket krem, hadde i litt splenda og blandet i hamburgerdressing. Det ble knallgodt, og kan absolutt anbefales!

HegeT sa for siden:

Jeg skal lage krydderkarbonader i dag.
Er første gang jeg prøver, men de hørtes bare sååååå gode ut......:D

Livsglede sa for siden:

Middagen på meg idag ble Kalkun med blomkål og brokkoli i ostesaus.

Stekte først biter med kalkunkjøtt i smør + tacokrydder på glass:p
hadde noen klatter med smør i en ildfast form, hadde biter med rå blomkål og brokkli oppi, dryssa på peppemix, 1/2 bokx baconost litt fløte. Helte over Kalkunbitene og masse ost på toppen. :DNam,nam.... dette ble godt. Hadde på litt JBK for å jevne sausen litt.

mamma87 sa for siden:

dytter:) mere ketolyse middager:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.