Jeg spiser etter Skaldeman"kuren" og sliter litt med maten. Blir fort litt kjett med mye av det samme hver dag.
Jeg lurer på om følgende produkter kan brukes og om jeg da evt. spiser riktig.
Kylling/kalkun pølser med ost. ca. 7,5g karbs pr.100g - pakken er på 500g og det er ca. 10 pølser. rundt 50/50 fett - prot.
Rekesalat - lite karbs. Mye fett.
Tenkte å kombinere dette.......
Roastbeef + remulade....... snack - rask mat
Fenalår - 0g Karbs - men mye salt. snack - rask mat
Noen som tror dette fungerer? Det blir jo fort noen karbs, men det er mest fett og prot.
Les på pakkene så ser du carb %. Riktig som du sier så er det 7,5 g carber pr 100g av den pølsa.
Så spiser du 300 g av den er du i "faresonen" . Du bør vel ikke over 20-25 g carber pr dag, og da helst fordelt utover dagen.
Men det må da finnes "1000-vis" av oppskrifter her inne.
Hvis du har muligheten til å få deg flere på den maten så kan det vel gå på rundgang å lage middag i allefall. Og så er det mye triveligere å spise sammen.
mange feller i begynnelsen, men det går bedre og bedre skal du se.
Stå på
Hvis du har en Lidl-butikk i nærheten, så har de gode pølser med bare 1 karb pr 100 gram. Eller du kan forhøre deg hos din lokale slakter. Mange av dem har pølser med lavere karbeinnhold. Eller hva med Ketolysepølsene? Har du en Menybutikk i nærheten tro?
Ikke alle Meny-butikkene har K-produktene enda tror jeg, men det hjelper sikkert hvis kundene spør etter dem. Og når det gjelder pølsene så kom jeg på at det kanskje bare er vi på sørlandet som har dem?
Det skal finnes en tråd om dette her et sted.
Beklager villedingen.:p
Meny-butikkene skal ha det i sortimentet, det vil si: de har full mulighet til å bestille dem inn for deg, jeg ba om det for å få soyapulveret, det var ikke noe problem. Det burde også gå med pølsene.
Når du spise noe så salt som fenalår så bør du også drikke tilsvarende mye vann! Ellers høres det bra ut, men jeg vil følge oppfordringen om å ta en kikk på oppskiftforumet for å finne inspirasjone og skaldemandere oppskriftene;)
(Jeg elsker forresten ordet "kjett"! Det er vel en av de ordene av den opprinnelige dialekta mi som jeg aldri kommer til å slutte å bruke :))
Hmm spørs om det ikke er ketolysepølse på Meny (evt lavkarbo pølser på lidl) begge 2 ligger jo litt utenfor byen så kan jo slå sammen begge deler. Hmm tok forøvrig feil av kylling/kalkun pølsene det var ikke 7,5g fett, men 5,7g.
Okey....tenker jeg feil når jeg regner ut 10stk pølser = 500g = dele på 2? dvs. hver pølse er da ca. 50g og dele karbs på 2?
hehe sikkert feil, men lurer :)
Ellers takk for gode tips.
Hvis hver pølse er 50 gram så er det riktig som du tenker 5,7:2 =2,85 gram karbo pr pølse. Jeg spiser også pølse av og til ,men så lite så mulig siden jeg ikke vil fylle karbokvoten med mel og annen mannskjit.
Jeg har nå bodd i Oslo like mange år som jeg bodde sørøst i Hedmark og det meste av dialekten min har blitt borte, men jeg bruker også fortsatt ordet kjett, for det er så fint!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.