< Tilbake til oversikten

Yoghurt og melkeprodukter

Selma sa for siden:

Hvor mange ganger for dag kan man spise f.eks yohurt (naturell, 0,1 %) og andre melkeprodukter (biola, melk, kesam, cottage cheese)? Synes den 0,1 %-yoghurten var veldig god....Brukte en til lunsj og lurer da på om jeg kan bruke en til kvelds også? Med f.eks nøtter i eller 1/2 frukt?

Er en smule grønn på Lindberg ennå, så jeg kommer antakelig til å bli et irriterende gnagsår etterhvert:o

Fedonisten sa for siden:

En yoghurt om dagen er greit - som mellommåltid. Som fullverdig måltid er det ikke bra nok, da du får i deg for lite proteiner på den måten. Jeg pleier også å anbefale å ikke spise det samme til to måltider samme dag. Rett og slett fordi det er viktig å spise variert så man ikke går lei enkelte matvarer i en fase med kostholdsomlegging.

:)

Selma sa for siden:

Men hvis jeg har spist yoghurt til et måltid (med nøtter og frukt), kan jeg da spiste f.eks kesam med nøtter til et annet måltid? Eller biola?

Fedonisten sa for siden:

Jeg mener - at om det heter yoghurt, biola eller kesam - så er det nesten det samme. Og jeg mener fortsatt at en av disse tingene sammen med nøtter og frukt kun er et mellommåltid. ;)

Jeg tror det er viktig at du tenker på at dette kostholdet er noe du skal leve med resten av livet, og det er vel ikke så sannsylig at du vil spise så ensformig da? Hvis du spiser yoghurt (el. lignende) med nøtter og frukt som et måltid flere ganger om dagen - så er det ikke Fedon Lindberg sine prinsipper du følger heller. Det blir noe lavkalori-aktig over det hele...

Håper jeg ikke høres nedlatende ut, for det mener jeg ikke. Er bare så vanskelig å formulere det jeg mener noen ganger.

:)

Selma sa for siden:

Jeg skjønner:) Synes det er litt vanskelig sånn nå i begynnelsen, så må nok ha alt inn med teskje. I tillegg er jeg veldig dårlig til å variere maten, noe jeg alltid har vært. Jeg har bestandig spist det samme, om det er frokost, lunsj eller kvelds, så det å prøve å variere ikke er så enkelt:o Men får prøve. Skal bruke menyforslagene mere, blir litt lettere da. Tusen takk for svar:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.