< Tilbake til oversikten

Størrelse på porsjonene?

Selma sa for siden:

Lurer på en liten ting. Jeg har første dag på Lindberg i dag etter å ha gått på ketolyse siden i oktober (-11 kg:D). Jeg har nå forsøkt å lage både den havregrøten som står i boka og frukt med topping, men jeg synes porsjonene er så innmari store!!! Havregrøten klarte jeg bare halvparten av, og frukten hadde jeg bare en 1/2 appelsin (ikke eple i) og mindre kesam enn det det skulle være, men ellers det samme, og jeg hadde store problemer med å få i meg alt (var VELDIG godt da). Er jeg småspist (noe jeg ikke tror jeg er) eller er bare porsjonene store?

Ellers så synes jeg Lindberg er litt innviklet:o. Mulig jeg er treg i oppfattelsen (noe som ikke er så usannsynlig) :) Har litt problemer med å ikke tenke kun karber.

Dilly sa for siden:

Hei :)

Jeg har både Kokeboken naturlig slank og Fedons metode, men jeg finner ikke de oppskriftene der. Sjekket, siden jeg har tenkt å gå over på fedonmat selv etter eurodietten.

Kan du si hva de inneholdt? Og hvilken bok fant du dem i?

Selma sa for siden:

De står i menyforslagene i Fedons metode (den nye reviderte utgaven). Tror ikke de står i oppskriftsdelen. Begge deler mener jeg sto på dag 1 i uke 1...Akkurat nå er boka ut av huset, så jeg får ikke sjekket helt sikkert:)

Titti sa for siden:

Husker at den var litt stor ja, men ikke for mye for meg. ;)

Iset sa for siden:

Porsjonene er jo bare veiledende, noen trenger mer eller mindre enn andre. Spis deg mett du. :)

Dilly sa for siden:

Der var den jo :)
Er det lov å skrive den her tro?

Kok opp:
1 dl store havregryn
2 dl melk
1 dl vann
Rør inn:
1 dl cottage cheese
2 ss hakkede sesamfrø
1 ts kanel
1 ts fruktose

Åh, ja.. det ser godt ut, nam..
Men stor porsjon, i alle fall i forhold til hva jeg er vant med nå på ED.
Det står et sted at mengdene kan reguleres litt, men hold på forholdstallene. Altså om du lager dobbel porsjon, eller halv porsjon er ikke så farlig, men ikke kutt ut f.eks. cottage cheesen.

Gleder meg til fase 4, da blir det fedon for alle pengene.

Selma sa for siden:

Tror jeg blir nødt til å halvere litte granne...Godt oppdratt som jeg er (?) så MÅ jeg jo spise opp alt jeg har på tallerkenen (ihvertfall når det er noe godt) ;):D Så da kan det vel kanskje være litt lurt å ha litt mindre på..

Iset sa for siden:

Jeg gir restene til mannen min jeg, når jeg ikke klarer å spise opp. At resultatet er blitt pluss 20 kg på mannens kropp det siste året skal jeg heller holde kjeft om. Ooops sa jeg det høyt? :p

Selma sa for siden:

:lol::stortsmil Jeg skal ikke si det videre ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.