< Tilbake til oversikten

Laksefilet med pesto og hvitløk, fantastisk godt

Iset sa for siden:

Dette er min absolutte favoritt-lakserett. Best når den lages på grillen, men det gjør jeg sjelden siden vi ikke kan grille her jeg bor. :surmule:

Per person:

1 stk laksefilet (fersk/tint) legges på et stort stykke sølvfolie.
Smør den med et godt lag grønn pesto. Knus 1 fedd hvitløk og ha det over pestoen. Legg en klatt rømme over, og strø på salt og litt sitronpepper. Lukk folien godt igjen og legg den på en stekeplate.

Stek laksen i ovnen til den er ferdig, tar vel noe sånt som 25 minutter? Trenger vel strengt tatt ikke folien, kan vel bare legge laksen i en ildfast form.

Sanko sa for siden:

Hørtes nydelig ut! Elsker pesto og hvitløk!!! Skal prøves en dag!!

xtra sa for siden:

Dette var veldig godt, jeg lagde det i dag. Sammen med laksen spiste vi fersk asparges med en hjemmelaget dip/dressing av creme fraiche, majones, gressløk og purre. Nam!

Men det sto ingen temperatur her. Jeg stekte på 200 grader i 25 minutter, og det var litt i meste laget for laksen. Hva bruker du?

Iset sa for siden:

Oj glemte å skrive temperaturen. Tror jeg bruker 180 grader, og jeg synes det er helt passe. Men man kan jo feks. bruke 150 grader og la den stå lenger.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.