< Tilbake til oversikten

Mistet matlysten

Bayone sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse i en uke nå og har gått ned 3 kg :jippi:

Problemet er bare at jeg har mistet all matlyst, er ikke sulten i det hele tatt. I går greide jeg bare å få ned ett måltid (middag) og litt mandler. I dag har det blitt litt lunch og middag, men er aldri sulten før måltidene. Hva skal jeg gjøre? blir ikke nok karber av dette.

En annen ting, jeg sliter med å få i meg 15 karber for dag med vanlig mat og salat. Kan jeg spise litt mandler/nøtter for å få opp dagsdosen? Andre tips til hva jeg kan spise? er ikke glad i sauser, dressinger, majones og rømme.

Max sa for siden:

Akkurat slik var jeg helt i starten også. Jeg kunne fint spise bare to måltider per dag, men etterhvert prøvde jeg å spise litt mindre til frokost, dermed orket jeg en liten lunsj, og litt mer til middag.

Nøtter og mandler kan være en vektstopper for mange, men slett ikke for alle.

Iset sa for siden:

Det skal ikke være noe problem å øke karbene om du spiser mye grønnsaker. Spis paprika, tomater, avokado, brokkoli, blomkål, løk, hvitløk osv. Plutselig er du oppe i dagsinntaket. :)
Hvilke fettkilder bruker du?

Linn H sa for siden:

dette er bare midlertidig. Apetitten kommer sakte men sikkert etterhvert som du venner deg ti den "tunge" kosten. Lykke til :heia:

Smula sa for siden:

Kan bekrefte hva Max og Linn H sier. Jeg hadde også en periode i begynnelsen hvor maten bare vokste i munnen. Det går over.

Torkil sa for siden:

Hei
En av grunnene til at ketolysekuren er effektiv er nettopp at man ikke er så sulten og derved unngår sprekker.
Vennlig Hilsen
'Torkil :)

Bayone sa for siden:

Takk for svar alle sammen. Håper matlysten kommer tilbake snart. Tror det er den fete maten som gjør at jeg er så mett hele tiden. Prøver med mye mere salat nå og kutter litt ned på fett og egg. Som fettkilder bruker jeg bacon til omeletten og ost på omelett og i salater. I tillegg bruker jeg fetaost olje på salaten da jeg ikke er så glad i dressinger.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.