< Tilbake til oversikten

Variasjon i frokosten?

nordlandsjenta sa for siden:

hei hei!
jeg begynner nå på tredje uka mi på ketolysekuren! er veldig fornøyd med kuren, og syns foreløpig d går "lekende" lett... bortsett fra frokosten da... blir bare egg hver dag liksom, og man kan vel si at jeg er en smule lei av d nå... er nok også et utpreget b-menneske, vil at ting skal lages fort, med "lette" ingredienser... huff, den latskapen, den latskapen...:p

men vil jo gjerne spise noe annet også da, så lurer på om dere har noen gode frokostforslag? :)

mofe sa for siden:

Har du testet ut en boks cottage cheese med kanel og søtstoff? :) Smaker helt herlig, akkurat som grøt!

har aldri smakt cottage cheese... hehe... men kjøpte faktisk en boks idag, så kanskje d må prøves!;) bruker du splenda som søtstoff da eller? hadde ei venninne som spiste gele me cottage cheese til frokost, men vet ikke hvor bra d er...:p

martefie sa for siden:

Jeg lager omelett i muffinsformer og fryser ned. Rett i mikroen. Nå har jeg en pose muffinsomeletter med røykelaks og asparges. Nammenam.

så lurt å ha d i muffinsformer... d hadde jeg ikke klart å kommet på selv! :p d må også prøves, selv om man fortsatt er på egg da... hehe...

mofe sa for siden:

Splenda eller natreen :) Og gjerne litt fløte oppi, så du får opp fettmengden, da cc jo er veldig magert.

ok, da skal jeg gå til innkjøp av splenda i morgen! :)

martefie sa for siden:

Bare kom på at det kan være lurt å smøre formene bittelitt. Fester seg nemlig.

Jeg vet, det er fortsatt egg, men det er egg med noe attåt.

ok, d skal jeg huske! :) jepp, blir nok bedre med noe attåt, som du sier ja! :)

Iset sa for siden:

Middagsrester? Man kan gjerne spise "middag" til frokost altså. Jeg lager alltid opp masse ekstra middag, og sender med mannen rester til lunsj på jobben dagen etterpå samt setter ofte noe tilside til meg selv enten til frokost eller lunsj dagen etter. :)

ja, d går jo også ant...:) er veldig god på å kaste mat, kanskje jeg skulle skjerpe meg der da... :p

martefie sa for siden:

Å kaste mat er å lage arbeid for seg selv. Middagsrester går rett til neste dags lunsjboks. Lunsjen er jo fiks ferdig i det du har skyvlet den over i en plastboks.

skjønner at jeg må skjerpe meg på d området ja... :p

Iset sa for siden:

Ja, mannen min har ALLTID middagsrester, evt salat med seg på jobb, og alle kollegene er så misunnelige på den matboksen hans. :lol:

Hvorfor de bare fortsetter å være misunnelige måned etter måned mens de sitter der med kneipp-skivene sine, når det er så enkelt å følge hans eksempel, er jo et godt spørsmål ...

Steker jeg feks. kyllingfilet eller karbonader til middag, legger jeg av 1-2 ekstra fileter/karbonader. Så legger jeg feks. salat, kikerter og annet godt i en lunsjboks (de har billige på Rema nå) og legger kyllingen/karbonaden oppå. Har en dressing/saus i en miniboks ved siden av. Verre er det ikke, det er jo såå enkelt. Å kaste god mat er jo hårreisende, egentlig. Da ville jeg heller fryst den ned.

Kyllinglår er forresten snadder, jeg steker alltid opp en haug mens jeg først er i gang (lager jo seg selv i ovnen). Så har jeg dem liggende godt innpakket i kjøleskapet og spiser det til frokost eller lunsj, eller kveldsmat. Gjerne på en seng av salat, tomat, agurk og fetaost, og en god dressing. Evt. kikerter, jeg er veldig glad i det.

martefie sa for siden:

Vi har nok gått på samme husmorskole! :)

Valeriana sa for siden:

Jeg spiser gjerne "middagsaktig" mat til frokost. Da får jeg en god metthet som varer lenge utover dagen. Frokost må ikke nødvendigvis være brød, grøt eller frokostblandinger.

Iset sa for siden:

Nå skal jeg steke opp 6-7 svinekoteletter. 2 stk skal mannen ha med seg på jobb, og så skal vi ha hver vår kotelett til kvelds nå. Resten pakker jeg godt inn og legger i kjøleskapet. Tar meg en til frokost eller lunsj i morgen, og så kan mannen evt. få med seg et par til lunsj igjen (med salat) dagen etter. Enkelt og greit. Mye kan gjøres med tid og planlegging. :)

jeg syns du er kjempeflink iset! :) trodde jeg skulle få middagsrester idag, men middagen var så god, at jeg å min datter spiste mer enn jeg trodde... hehe... så var bare litt saus igjen gitt... :P får gjøre et nytt forsøk imorgen!;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.