< Tilbake til oversikten

Jeg er ny her jeg ... og trenger litt hjelp fra dere ekspertene:-)

Pusen sa for siden:

Jeg har min første dag på ketolysekuren i dag og har tenkt og kvitte meg med 15-20 kg.

MEN hva i all verden skal jeg spise??? Tror nesten jeg har brukt opp alle (de få!!!) ideene mine i dag jeg..... Sliter litt nå he, he.
Må jo legge til at jeg ikke er noen mesterkokk fra før.
Har forsøkt å lese litt her inne, og har fått mange gode tips av det:)

I dag har jeg spist;
Frokost; omelett med skinke.
Lunch; salat med agurk og tomat, fetaost og rømmedressing.
Middag; tacokjøttdeig med ost og rømme på.
Kvelds; (har ikke kommet så lagt ennå.....vet ikke hva jeg skal lage heller).

Kan noen gi meg noen gode tips sånn i startfasen?

Blir veldig glad da altså:D.

Må legge til at dette virker som et veldig hyggelig forum med masse god støtte!!!! Det liker jeg!

På forhånd takk;)

Gerd sa for siden:

Hei og velkommen hit :D

Reint kjøtt/fisk/kylling, grønnsaker som vokser over jorda. Ost. Ikke lettprodukter.

Det står tips til starten i ketolyseboka. Ellers så er det masse gode oppskrifter på oppskriftsforumet :ja:

Lykke til :heia:

Pusen sa for siden:

Tusen takk. Jeg må vel kanskje bare lese mer da......og bake ett av de brødene:-) Det er vel en grei avveksling?

Pusen sa for siden:

Åh, tusen hjertelig! Det der skal prøves i morgen den dag.
Ser på andre innlegg her inne at "alle" sliter litt med å vite om man får i seg nok av det ene eller andre, så da er jeg jo ikke alene hi, hi.

Takk igjen!

Pusen sa for siden:

Hvor mye rømme kan jeg spise forresten??? Er veeeeldi glad i det hi, hi:-)

Gerd sa for siden:

Noe rømme kan du spise. :) Tror ikke det er satt begrensninger på det. Men kan igjen være vektbrems for noen :ja:

Nei det er ikke lett i starten, det kan jeg skrive under på ;)

Man har jo i bakhuet at fett er fy etter årevis med formaninger....

Alt går seg til :) Bruk boka flittig, bruk forumet.

Og drikk masse vann!! 2-3 liter dagen. Og ikke vær redd for å bruke fett.

(Fett inn forbrenner fettet i kroppen og vannet skyller fett og avfall ut :D )

nordlandsjenta sa for siden:

bruk seterrømme, d er minst karbo i... tror d er 2,9 pr 100gr...
jeg bruker å lage en nyyyydelig fiskemiddag innimellom... den er kjempelett å lage.. bland en boks seterrømme å en tube rekeost, hakk opp en paprika og en purreløk å ha oppi, legg fisken i en ildfastform, hell blandingen over,salt og pepper må også til... stek den i ovn til fisken er ferdig... ungen min får potet til og jeg salat! ;)

Pusen sa for siden:

Takk skal du ha. Jeg får mase litt på dere her inne.

Så flink du har vært forresten!!!!!! Så gøy!

terry sa for siden:

Jeg hadde akkurat et innlegg hvor jeg svarte på noe lingnende så jeg kopierer det hit også. Bare et middagstips :)

Ellers liker jeg godt grøn/rød pasta(krydder) o.l. (thai greier, sterke!). Blir lett å lage smakfull variert mat selv med mye av de samme ingrediensene.

For tiden bruker jeg mye denne:
Kapper opp grønnsaker (råe, varierer med blomkål, brokkoli, sopp, asparges, rosenkål, bønnespirer mm. Fant ut at minimais har under 3 i karber så skal prøve det også ut). Hiv det i stekepanna å stek til det har fått stekeskorpe. Legger så i kylling/kjøttdeig/ferdig stekt fisk. Varmer det litt før jeg tar i fløte/cremefresh/rømme. Med litt salt og pepper og hvitløk eller rød/grønn pasta i blir det kjempe godt. Husk bare på å ha i godt med smør på slutten så du får dekket fett inntaket.

Denne kan også virkelig annbefales:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8176

Sanko sa for siden:

Ser det står nevnt en lavkarbobok som en bør lese. hvilken bok er det snakk om?

Areola sa for siden:

Hvis du ser heelt øverst, så står det hvilket forum dette innlegget ligger under :)
Dette er veldig fort gjort å glemme, jeg glemmer altfor ofte å sjekke selv..
Boken det er snakk om er nok Dr.Torkils bok "Slank med Ketolysekuren", som du kan bestille på www.ketolyse.no , eller kjøpe i bokhandelen!

Pusen sa for siden:

Det er ketolyseboken jeg har ja:-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.