KW87 sa for siden:
På søndag veide jeg 83.9 og i dag veier jeg plutselig 84,5kg :confused::confused:
Kan det være fordi at jeg har spist tilsøtningsmiddel?
Laget fafler på fredag,og spiste 2 søte lapper i går!
:o
KW87 sa for siden:
På søndag veide jeg 83.9 og i dag veier jeg plutselig 84,5kg :confused::confused:
Kan det være fordi at jeg har spist tilsøtningsmiddel?
Laget fafler på fredag,og spiste 2 søte lapper i går!
:o
Max sa for siden:
Kanskje du har spist saltet mat som samler vann? Har du vært "skikkelig" på do de siste dagene?
KW87 sa for siden:
Ja,har vært på do flere ganger siden jeg begynte meg kuren!
Spiser litt salt på maten ja! Skal jeg kutte ut mesteparten av saltet kanskje?
Eilan sa for siden:
Vei deg en gang i uka du! :klem:
KW87 sa for siden:
Men burde jeg kutte ut tilsøtningsmiddel?:confused:
Smula sa for siden:
Hør på hva Elian sier, du.
Du gjør deg selv bare en bjørnetjeneste ved å veie deg flere ganger i uka. Væskebalansen i kroppen varierer fra dag til dag, og det er kun ved å veie deg på samme tid hver uke at du kan få en ordentlig ide om nedgangen din.
Siljevi sa for siden:
Men akk så vanskelig det er å la vær å trå på vekta som stå der å skriker etter meg på morran:)
KW87 sa for siden:
Ja,det er veldig vanskelig!! Men,får prøve på det da!
Smula sa for siden:
Vet det... vi har vel gjort det der alle sammen. ;) Men jeg tror ikke noen har gjort det med særlig suksess (har iallefall ikkke hørt om noen) så prøv å ligg unna. Tror du får bedre sjelefred etter hvert.
Carbokiller sa for siden:
Hvis du veier deg hver eneste dag så kommer du til å bli så oppgitt til slutt og så lar du faktisk vekten din til slutt bestemme om det skal være en god dag eller en dårlig dag. Gått opp i vekt? = sur, fortvilet, lei deg, begynner å tvile, kanskje til og med trøstespiser, stresser og det er en rævva dag.
Gått ned i vekt?= glad, optimistisk, økt selvbilde, energisk, har stor tro på opplegget og det er verdens beste dag.
HVis du har lyst å ha dager som varierer etter hva vekten viser, så vær så god. :D Men er det ikke himla slitsomt da? Jeg skal love det at uansett om du veier en kilo mer enn i går eller ett hekto så er det ikke en sjel på denne jordkloden som ser det. Og bare tenk over det: Vi er levende mekanismer som styres av hormoner, månefaser, saltinntak, psykiske ting, stressnivå, temperaturen ute, osv. Det hadde vært veldig, veldig unaturlig hvis du skulle veie det samme hver eneste dag. Ja, nærmest mirakuløst!!
Sett bort vekten, lån den bort i ukedagene til en venn og be om å få den igjen en gang i uken. Du vil garantert ha jevnere humør, stresse mindre og få bedre vektnedgang.
Jeg kan høres ut som "frøken streng-og-sur" nå men tro meg, 45 år gammel og 35 av dem på "slankern" har lært meg litt om hvordan vekten påvirker humøret. Det er kjempevanskelig å la vær å veie seg, jeg vet det. Men i og med at vi er såpass menneskelige at vi blir kjempeforbanna/sure/fortvilete/deppa når ting går oppover i stedet for nedover, og fordi vi tross alt ALDRI noensinne forstår HVORFOR det gjør det og derfor ikke klarer å se rasjonellt på det, så er det bedre å la vær. Nyt dagene dine, og hopp på vekten en gang i uken er mitt råd.:)
Og så trøsten til slutt:
Som jeg sa før, det kan være mange, mange faktorer som gjør at vekten varierer. Hvis du har god samvittighet med kostholdet ditt så kan det være helt naturlige ting som gjør at du nå har gått litt opp. Vi er alle forskjellige og kroppene våre reagerer forskjellig på forskjellige ting. Jeg ville ikke stresse med dette nå. Glem det og legg det bak deg. HVis du imidlertid fortsetter å gå oppover og oppover, må du stoppe og tenke på hva du kan gjøre feil.
Jeg tror vi har en tendens til å begynne å lete febrilsk etter årsaker med en gang ting skjer. Jeg har vært der selv så mange ganger. Og fordi jeg leter og leter uten å finne noen svar, så blir jeg enda mere stresset. Vi er kjempeflinke til å gi hverandre gode råd (og noen ganger kan det nesten virke mot sin hensikt) For er det ikke at du drikker for mye, så drikker du for lite, ellers så tåler du ikke det ene eller det andre søtstoffet, så er det saltet, så trener du for mye eller så trener du for lite, eller så sover du for lite eller mye, og så må du ikke ta smertestillende, men så er det gæærnt å gå rundt med smerter hele tiden også. Skjønner du?:D
Ta det heeeelt med ro er mitt siste råd. Og vei deg en gang i uken.
Dette var vel verdens lengste svar, ikke sant?:D Jeg ønsker deg lykke til videre!! Dette klarer du!!
Lindabtn sa for siden:
Det er ikke unaturlig og svaie +- 2 kilo i løpet av en uke asså , det kan jeg skrive under på....så ikke begymre deg. Men signerer de andre, å veie seg hver dag skaper veldig fustrasjon. Om du gjør det så ha i vert fall en FAST dag i uka som er den reelle dagen, hvor tallet teller.
Lykke til :klem:
Marilyn sa for siden:
Jeg blir også litt frustrert når jeg veier meg og ser jeg har gått opp. Enten om det er bare 0,1 kg eller 2 kg.
I dag hadde jeg gått opp 0,6 kg siden sist fredag. Kanskje pga utskeielse i helga da jeg var på tur. Men jeg håper på å gå ned igjen til neste fredag, har ikke gitt opp!
Det jeg pleier å gjøre når jeg blir sint/lei meg/frustrert når jeg ser jeg har gått opp, er å lese i loggene til alle de vakre menneskene her inne og se hvor bra det har gått med dem. For da tenker jeg at jeg klarer det også :)
Risten sa for siden:
Sett vekta på ett annet rom eller opp på ett skap. Der hører du ikke så godt hylene dens. :rolleyes:
megselv sa for siden:
Hva er søte lapper?
Ellers kan jeg bare si at jeg også svaier no voldsomt og har sluttet å veie meg hver dag.
Lykke til!
Ignite sa for siden:
Jeg pendler også flere kilo fra uke til uke. Derfor måler jeg meg hvis vekta ser nedslående ut. Det går definitivt riktig vei, selv om det "bare" er 500g denne uka.:) Man må huske på at 500g * 30 uker er 15 kilo!
Tok ganske lang tid å bli feit, så det tar tid å bli slank også.
KW87 sa for siden:
Veide meg i dag! Gått ned 2,7 kg til sammen! Veide 83,8!
Det vil si 100g siden sist mandag,for da veide jeg 84,5 (veide meg jo dagen før og veide da 83,9 men det er jo vanlig at vekten går litt opp og ned).
Menne,jeg synes det er lite med 100 gram jeg:o
Gjør sikkert noe feil! Spiser kanskje noe jeg ikke burde spise..
Kan jeg spise taffelost med tomat?
sma sa for siden:
Teller du karber? Du MÅ telle så du vet hva du får i deg. :)
KW87 sa for siden:
Ja,teller karber:)
Ligger som regel mellom 15-18..
Første uka spiste jeg bare mellom 10-15.. Kanskje det er det jeg burde fortsette med?:confused:
sma sa for siden:
Nei, du bør ligge mellom 15-20 kh om dagen.
Kanskje du bør være forsiktig med melkeprodukter; ost, rømme, fløte. Det kan være en festbrems for mange. Får du i deg nok fett da?
Bee sa for siden:
Jeg ville i første omgang kutta kunstig søtning, før jeg kutta melkeproduktene i hvertfall.
Og pøs på med fett. ;)
KW87 sa for siden:
Ja,ble jo litt kunstig søtning i forrige uke siden sambo hadde bursdag og jeg lagde meg vafler..
Skal unnga kunstig søtning denne uka og se;)
KW87 sa for siden:
Når det gjelder fett vet jeg ikke om jeg får i meg nok!
Bruker masse meieri smør på alt jeg steker,har en klatt på blomkål/brokkoli, Smører et godt lag på de grove lappene når jeg spiser det,og ellers blir det som regel litt ost og rømme,og av og til litt kremfløte!
Nille sa for siden:
Det er helt normalt med platåer hvor vekta står stille noen uker når man har gått på ketogen diett et par tre uker.
[font=Comic Sans MS][/font]
Dette har jeg vært igjennom MANGE ganger sjøl. Clouet er bare å fortsette, ikke gi seg og passe på å spise etter boka.
Det ser ut til at du får i deg nok fett. Det er nok bare kroppen din som trenger å "områ seg" litt !
Stå på og ikke gi deg !! :D
KW87 sa for siden:
Nei,skal så alldeles ikke gi meg;)
Skal prøve å kutte ut søtningsmidler først og fremst,som sagt..
Tror det er det som har gjort at jeg har gått litt lite ned! :o
Bee sa for siden:
Det trenger ikke være grunnen, men det er uansett lurt å kutte ut. Deilig når søtsuget forsvinner. :D
candelaen sa for siden:
på hvilken måte mener dere ar kunstig søtning kan være med på å å stangnere vektnedgangen?kan ikke skjønne at det skal ha noen betydning om man drikker te med suketter og litt lettbrus hver dag?og en annen ting,hvor får man kjøpt den boka alle snakker om?hva heter den?
Goggen sa for siden:
Det bare er sånn. Noen tåler det, noen tåler det ikke. Så enkelt eller vanskelig alt ettersom. Noen tåler ikke ost, andre tåler ikke fløte osv. Du må faktisk prøve deg frem.
Boka finner du her [url]www.ketolyse.no[/url]
Goggen sa for siden:
Må bare legge til at det er mye dritt i såkalte lightprodukter. Og de vil være med på å trigge søthungeren.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.