< Tilbake til oversikten

Fisk/kyllingfilet i form = 7,4 karb

Trinelise sa for siden:

200 gr fisk eller kyllingfilet
50 gr bacon
50 gr baconost
100 gr Brokkoli = 2
25 gr Løk = 1,5
50 gr Purreløk = 0,9
50 gr Ost
50 gr Creme fraiche eller rømme = 1,5
50 gr Fløte = 1,5

Stek bacon og legg til side. Stek løk, purre i godt med smør og stekefettet til baconet. Hell over creme fraiche/rømme, fløte og baconost. Kok opp. Legg fisk/kylling i en ildfast form, ha på salt og pepper. Legg rå brokkolibuketter rundt. Hell over sausen. Strø over sprøstekt bacon og ha raspet ost over. Stekes ca. midt i ovnen på 200 grader i ca. 40 minutter.

Dette er bare kjempegodt!:)

nordlandsjenta sa for siden:

namnam, dette hørtes veldig godt ut!:)
nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen!;)

Trinelise sa for siden:

Dette er definitivt det beste måltidet jeg har spist på lenge, og for dere som ikke er så glad i fisk.....det blir ikke mye fiskesmak i denne retten!

nordlandsjenta sa for siden:

enig, d var nyyyyydelig!:)

Titti sa for siden:

Hørtes godt ut! :sikle:

Glade-Gry sa for siden:

.. da er valget tatt, denne blir middag her i morgen, med middagsgjester, min far og hans kone, som skal spise her og være barnevakt etterpå...

Takk...

ps!! Høres jæ... godt ut!!

Yonah sa for siden:

Kanskje dumt spørsmål, men dette er til 2 personer og ikke en? Ser kjempegodt ut!

Trinelise sa for siden:

Hei!

Det er beregnet for en, men da jeg begynte med ketolyse var jeg veldig sulten og er veldig glad i middagsmat så jeg fikk ned alt sammen!

:)

camillasnilsen sa for siden:

Spiste dette til middag i dag, og det var kjempegodt! Tenkte å bytte ut baconosten med kremost m/hvitløk neste gang, kanskje det blir godt også!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.