< Tilbake til oversikten

Holex melkesjokolade

KW87 sa for siden:

Noen som vet om man kan spise den?

Innholdsfortegnelse per 100g :
Karbohydrater: 47g
Herav sukkerarter 46g
Herav fruktose 35g
Laktose 11g
Herav stivelse 1g

Takker for svar:D

Princez sa for siden:

47 karbo pr 100g=ca 12 karbo pr 25g... Og da har du brukt opp nesten hele kvoten din på sjokkis den dagen. Jeg hadde ikke spist den... Men det hadde vært godt med sjokolade i dag ja!!

Lindabtn sa for siden:

Tror jeg hadde droppet det :nei:

KW87 sa for siden:

Da gjør jeg det;)

Lindabtn sa for siden:

Hvis du absolutt vil ha sjokolade har du faktisk mange alternativer :D

• Cavalier sjokolade (selges i de litt større matbutikkene eller helsekost)
  • Atkins sjokoladen (2 effektive karbs pr sjokolade)
  • 86% mørk sjokolade fra Freia
  • Sjokolader fra Sukkerfritt (men vær obs her, man får syykt magetrøbbel av denne sjokoladen :p)

Cavalier sjokoladen er digg :ja:

KW87 sa for siden:

Å,tusen takk Lindabtn :D
Skal til byen i morgen. Skal stikke innom helsekost da å se om jeg finner Cavalier sjokkis;)
Skal bake noe godt på onsdag(sambo har bursdag)..

Smula sa for siden:

Cavalier får også ganske mange sikkelig magebesvær av!
Maltitol er dritskummelt, spør du meg... :eek:

Lindabtn sa for siden:

Jeg får ikke det :p Men kjøper bare de små sjokoladene med 6 små ruter (eller hva det er)
Men man anbefaler jo selvfølgelig aldri noen å spise det hver dag. Men det er kos å ha noe på lørdagskvelden om man sjesser på noe søtt.

Smula sa for siden:

Da er du nok heldig.
Jeg har blitt kjempekvalm av halvparten av det!

Det varerer litt fra person til person, men en advarsel mot maltitol synes nå jeg er på sin plass. Styrer konsekvent unna etter å ha spist Cavalier et par ganger og blitt dårlig. Ugh! :eek:

solsikke sa for siden:

Jeg har kommet over noen gode sjokolader inne i Lillestrøm storsenter, nede i den fruktbua..
Merket heter cachet, dette er en belgisk sjokolade, og denne smaker nett som konfekt, og de hadde mange ulike typer...
NB!!Noen inneholdt mer karb. enn andre..

Men ikke ta for store doser...det betyr rumling, og toalettbesøk:)

Lindabtn sa for siden:

Det skjønner jeg :ja: Men reagerer VELDIG på mange søtningsmidler. F.eks aspartam (Ricola) Da sitter jeg på dass en stund

Smula sa for siden:

Er det ikke merkelig?
Aspartam gjør ingenting for meg - ikke som jeg vet iallefall, da.
Har drukket Pepsi Max uten problemer.

...men er Ricolaen spisbar altså? :) Uten xylitol eller sorbitol?

Lindabtn sa for siden:

Hmm, kanskje ikke det er Ricola alikavel da, nå ble jeg usikker. Husker bare jeg spiste noen drops og ble helt vill i magen. Men blir ikke det av pepsi eller noen annen brus. Ricola er søtet med aspartam og acesulfam. Oi, og litt sorbitol :o Det så jeg ikke før nå. Men heldigvis spiser jeg bare to tre drops om dagen da (livredd for dårlig ånde på jobben :p)
Du har rett smula,er nok sorbitolen da, og jeg skal slutte å spise Ricola fra nå av.
Men blir gæern i magen av fribol dropsene oxo, hva er de søtet med??

Hyper sa for siden:

Jeg blir DRITTdårlig av maltitol...

Smula sa for siden:

Ble nyskjerrig og sjekket Ricolaen selv... både sorbitol og aspartam, ja. :( MEN... jeg lurer på om ALLE de Ricolaene har sorbitol i seg? Jeg mener nemlig at jeg så en gang på pakka til en av de med en annen smak (Du spiste kanskje den gule med peppermynte?) at den ikke innehold sorbitol.
Et lite forskningsprosjekt på det, kanskje.

Fribol inneholder sucralose, så vidt jeg husker. Samme som i Splenda og Cola Light. Også et søtstoff som jeg takler helt fint.

Lindabtn sa for siden:

Jepp, det var den gule for det er de jeg liker best. Men sjekke de andre :ja: det er lurt.
Prøver uansett å holde med veldig nøytral til søtstoffer. Koser meg litt i helgene med en sjokolade eller to, men i ukedagene spiser jeg bare hvis jeg MÅ (ikke fordi jeg sjesser).
Mmmm, fribol dropsene er gode :p

KW87 sa for siden:

Smakte en liten bit Cavalier melkesjokolade i dag!
Den var IKKE mye god nei!:o

nalana sa for siden:

:lol:

:lol:

Dritbra humor:D

Lindabtn sa for siden:

Kødder du :eek:
Da tror jeg ikke du smakte den med hasselnøtter, pralinut milk.- Nyyydelig...
Men det er jo smak og behag da :p Spiser en nå og det går ned på høykant hos meg. men bare vær glad du ikke liker den du, det hadde jeg vært :p

KW87 sa for siden:

Hehe,ja får vel være det da! Nei,jeg kjøpte den med ren melkesjokolade!
Not good:p

Smula sa for siden:

Dæsken, tenkte jeg ikke på engang!!
Sånn går det når man er naturlig begavet med humor... :_plystre:

Smula sa for siden:

Høh, likte ikke? :eek:
Vel, da slipper du jo lett unna det problemet. Ville satse på mørk sjokolade isteden.

KW87 sa for siden:

:p
Joda,den gikk ned!
Hadde en venninne på besøk i går,som tenker å begynne på ketolyse,og da smakte vi på den igjen,og da var den ikke så aller værst alikevell;)

totitten sa for siden:

Ja jeg likte den godt, KW87 :D ;) :dulter:
Må vel reise inn til byen å handle inn litt forskjellig nå, en av dagene ;)

Lindabtn sa for siden:

Ja nå er det jo helg så d kan du jo unne deg en liten sjokolade....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.