< Tilbake til oversikten

Når bør man veie seg?

Embla sa for siden:

Jeg har forstått det slik at man bare bør veie seg en gang i uken og den er helt grei, har valgt meg ut en dag og alt er på stell der.

Spørsmålet mitt er som følger: når på dagen bør man helst veie seg? Med en gang man står opp, midt på dagen, før man legger seg? Eller spiller det ingen rolle?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har lagt merke til at tallet på vekten som regel er lavere om morgenen før jeg har spist noe enn det som kommer opp om kvelden. Trodde i grunnen ikke det skulle spille så stor rolle, men da jeg veide meg i morges stod vekten stille på 85,1 kg i forhold til 86,2 fra sist torsdag(utover ettermiddagen). Veide meg på torsdag bare for å sjekke hvor startvekten ligger og i går fordi det var starten på detox-kuren jeg går på denne uken. Neste veiing blir da altså om en uke.

Noen som har en aldri så liten pekepinn? Er det egentlig en bestemt tid på døgn hvor det er bedre/mer effektivt å veie seg for et mest mulig nøyaktig resultat? :)

sma sa for siden:

Når du står opp etter at du har vært på do. :)

Embla sa for siden:

Oki doki, takk for hjelpen:D

sma sa for siden:

Bare hyggelig! :klem:

terry sa for siden:

Jeg prøver også å få veid meg på morgenen etter en tur på do. Jeg prøver også å ikke spise noe etter 20:00 dagen før slik at jeg er så tom som mulig. Har en følelse av at vekten blir mest "riktig" da.:)

Goggen sa for siden:

Jepp jeg veier meg om morgenen etter "å ha slått vannet av potetene" som vi sier :D

Ellers veier jeg meg på fredag. Dette fordi helgene kan innebære noen alkoholholdige utskeielser.

Lykke til

tommygutt sa for siden:

Eller hvorfor ikke veie seg før man legger seg? Leste et sted at væske-prosenten da er på det laveste og den vil jo innvirke på vekta.

Valeriana sa for siden:

Det viktigste er vel at man veier seg på samme tid av døgnet enten man velger morgenen eller kvelden?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.