< Tilbake til oversikten

Opp i vekt på grunn av mens?

Pearl sa for siden:

Hei
Gikk ned 3 kilo i vekt på 3 uker på ketolysekur. Den 4 uken gikk jeg opp 1 kg. Siden dette sammenfaller med mensen og innbilder jeg meg at dette skyldes økt veske i kroppen på grunn av mens. Stemmer dette? Hvor mye er det i så fall vanlig å gå opp? :confused:

Summer sa for siden:

Det er veldig vanlig å gå opp i vekt når man har mensen. Det lureste å gjøre når man skal følge med vekten, er å velge en dag i måneden å veie seg på samme dag hver måned. Da unngår man slike forvirringer. (Men jeg skjønner jo at det er fristende å følge hyppigere med i begynnelsen altså.)

Pearl sa for siden:

Takk for innspill. Jeg har vel egentlig et stort behov for å se at det går nedover hele tiden. I allefall ikke opp-over. Vet at det er tull og tøys og urealistisk, men jeg har jobbet veldig hardt med slanking før, med "sunn mat", 5 om dagen, mye trening, uten særlig effekt utover de første ukene. Derfor har jeg så lyst på en bekreftelse på at dette skal gå bra denne gangen. Vanskelig å slappe av på veiing og testing med stiks før jeg er mer sikker på at dette er den rette fremgangsmåten for meg.

Skal prøve å mobilisere det jeg har av tålmodighet. Blir nok lettere når jeg får mer erfaring med at dette gåt rette veien. Jeg trives veldig godt med dette kostholdet. Liker bedre den maten jeg lager nå enn mitt tilligere kosthold preget av lite fett. Det hjelper stort.:forstoikk

Tuppen sa for siden:

jeg går alltid opp 1-2,5 kg med væske når jeg skal ha mensen... men de forsvinner fort igjen :) hvis du blir deprimert av det så tenk : det er væske- ikke fett :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.