< Tilbake til oversikten

Anbefaler dere cocosa?

Sol sa for siden:

Har kjøpt et glass med cocosa,- den til steking, og akkurat lagd min første omelett stekt i denne ganske ekle rent visulet, men riktignok smaksnøytrale fettmassen. I følge beskrivelse fra leverandør er dette fettet ganske suverent helsemessig. PÅ nettet fant jeg følgende beskrivele:

"Stadig flere følger den "lavglykemiske vei": Mer fett og protein og færre karbohydrater. Cocosa® er selvskreven som basisolje i dette kostholdet. Med over 60 % mellomlange, mettede fettsyrer øker kokosolje fettforbrenningen, stimulerer stoffskiftet og gir energi og metthetsfølelse som varer lenge. Den øker også opptaket og utnyttelsen av de essensielle Omega 3 og 6 fettsyrene, og gir i tillegg en rekke andre helsefordeler. Kokosolje har vist seg så effektiv mot stoffskifteproblemer at det i USA nå forskes på om kokosolje kan erstatte vanlige medikamenter." '

Er dere enige i disse påstandene? Til hva/ hvordan bruker dere cocosa i daglig matlaging?

Megvel sa for siden:

Ja absolutt!
Jeg, og flere med meg bruker Virgin cocosaen i kaffen(!) om morgenen, eller bare tar meg en skje nå og da når jeg trenger et løft energimessig (i ketose så går cocosaen rett i energibanen!). Ellers er det mega for å steke, det tåler masse varme! Perfekt for biff. Og det holder på kjøkkenbenken to år i åpnet glass!

Embla sa for siden:

Er cocosa noe man får kjøpt i vanlige matbutikker? Har i grunnen ikke hørt om det før, men det høres veldig praktisk og godt ut og jeg kunne absolutt tenkt meg å prøve:o

Megvel sa for siden:

Noen Meny-butikker og ellers helsekosten.
Forresten, Om der mauler cocosa sånn som meg ;), så ta det rolig i begynnelsen, mange får veldig fart på magen av det!

Smula sa for siden:

I KAFFEN!?! :eek:
Hvordan blir smak og konsistens da?

Megvel sa for siden:

Flyter på toppen og smaker bounty. Nammi nammi.

Smula sa for siden:

Jøss... :D
Har egentlig styrt unna dette, men når du sier det SÅNN så må det jo nesten noteres bak øret for fremtidig bruk!

Sol sa for siden:

Jeg kjøpte min på helsekosten, men de var utsolgt for virgin, så jeg kjøpte stekevarianten. Skal kjøpe den andre også, blir jo nyskjerrig på å prøve den også...

Sol sa for siden:

Kan være greit med noe som setter litt fart på magen,- den er ellers litt for treg i avtrekkeren når jeg lever på ketose-kost....

Minn venninne, naturopaten, har overbevist meg om at "den søpla" må vi ut med hver dag... Kaskje cocosa er tingen i så måte...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.